Login: Hasło:
 Pomoc
  • 147 317 godzin monitorowania zmian
wróć do listy [3 z 4114]

Skąd biorą się błędy w gminnych regulaminach utrzymania czystości i porządku

Przekroczenie przez gminę delegacji ustawowej w jednym paragrafie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, wprowadzonym uchwałą Rady Gminy i stanowiącym jej załącznik – nie powoduje pozbawienia możliwości prawnej obowiązywania w obrocie prawnym tego regulaminu w pozostałym zakresie – tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny.

Sprawa dotyczyła Gminy, która w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy zamieściła zapis o treści „deratyzację na terenie nieruchomości przeprowadza jej właściciel – jednokrotnie w ciągu roku w okresie jesiennym – wrzesień/październik”.

Zapis § 22 ust. 2 Regulaminu zobowiązywał każdego właściciela nieruchomości położonej na terenie gminy do wykonania deratyzacji na terenie swojej nieruchomości raz w ciągu roku w okresie jesiennym, podczas gdy art. 4 ust. 2 pkt 8 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej: u.c.p.g.) upoważniał radę gminy tylko i wyłącznie do wyznaczenia obszarów podlegających deratyzacji i terminów jej przeprowadzenia.

Przeczytaj artykuł: Skąd biorą się błędy w gminnych regulaminach utrzymania czystości i porządku>>>

RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

Publikacja pozwoli zapoznać się oraz jak najszybciej wdrożyć nową regulację w swojej działalności. Zmiany przepisów zostały przedstawione w unikalnej, tabelarycznej formule. Publikacja zawiera: tabelaryczne zestawienie, wyjaśnienia i komentarze ekspertów.

Kup już za: 99.00 zł

www.inforlex.pl  |  Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2017 INFOR PL S.A.

do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00