Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2003 nr 132 poz. 1226
Wersja archiwalna od 2003-08-13 do 2017-09-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2003 nr 132 poz. 1226
Wersja archiwalna od 2003-08-13 do 2017-09-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Rozporządzenie zostało uchylone na podstawie art. 368 pkt 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 60) oraz zastąpione przez rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 lipca 2017 r. w sprawie ramowych statutów: publicznej placówki kształcenia ustawicznego, publicznej placówki kształcenia praktycznego oraz więcej …

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU1)

z dnia 13 czerwca 2003 r.

w sprawie ramowych statutów: publicznego centrum kształcenia ustawicznego, publicznego ośrodka dokształcania i doskonalenia zawodowego oraz publicznego centrum kształcenia praktycznego

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Statut ramowy publicznych centrów i ośrodków kształcenia] Określa się ramowy statut:

1) publicznego centrum kształcenia ustawicznego, stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia;

2) publicznego ośrodka dokształcania i doskonalenia zawodowego, stanowiący załącznik nr 2 do rozporządzenia;

3) publicznego centrum kształcenia praktycznego, stanowiący załącznik nr 3 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Dostosowanie statutów do wymogów wynikających z rozporządzenia] Publiczne centra kształcenia ustawicznego, ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego oraz centra kształcenia praktycznego dostosują statuty do wymogów wynikających z rozporządzenia w terminie do dnia 31 sierpnia 2003 r.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Przepisy uchylone] Traci moc rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 września 1993 r. w sprawie rodzajów, organizacji i zasad działania publicznych placówek oświatowo-wychowawczych (Dz. U. Nr 95, poz. 434, z 1996 r. Nr 44, poz. 192 oraz z 1997 r. Nr 75, poz. 473) w zakresie dotyczącym ramowego statutu publicznego centrum kształcenia praktycznego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Edukacji Narodowej i Sportu: K. Łybacka

1) Minister Edukacji Narodowej i Sportu kieruje działem administracji rządowej – oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej i Sportu (Dz. U. Nr 97, poz. 866).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 48, poz. 550, Nr 104, poz. 1104, Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1320, z 2001 r. Nr 111, poz. 1194 i Nr 144, poz. 1615, z 2002 r. Nr 41, poz. 362, Nr 113, poz. 984, Nr 141, poz. 1185 i Nr 200, poz. 1683 oraz z 2003 r. Nr 6, poz. 65 i Nr 128, poz. 1176.

Załączniki do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
z dnia 13 czerwca 2003 r. (poz. 1226)

Załącznik nr 1

RAMOWY STATUT PUBLICZNEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO

§ 1. 1. Statut publicznego centrum kształcenia ustawicznego określa nazwę centrum. Nazwa centrum kształcenia ustawicznego zawiera:

1) określenie „Centrum Kształcenia Ustawicznego"

2) ustalony przez organ prowadzący numer porządkowy centrum kształcenia ustawicznego, wyrażony cyfrą arabską, jeżeli w danej miejscowości jest więcej niż jedno centrum;

3) imię centrum kształcenia ustawicznego, jeżeli imię takie nadano;

4) oznaczenie siedziby centrum kształcenia ustawicznego.

2. Nazwa filii centrum kształcenia ustawicznego zawiera nazwę centrum, któremu filia jest organizacyjnie podporządkowana, oraz określenie „Filia w ...".

3. Centrum kształcenia ustawicznego nadaje imię organ prowadzący na wniosek rady centrum albo wspólny wniosek rady pedagogicznej i samorządu słuchaczy.

4. Nazwa centrum kształcenia ustawicznego i filii centrum jest używana w pełnym brzmieniu. Na pieczęciach może być używany skrót nazwy.

§ 2. Statut centrum kształcenia ustawicznego określa cele i zadania centrum oraz sposób wykonywania tych zadań, z uwzględnieniem współdziałania ze szkołami i innymi podmiotami, na rzecz których centrum wykonuje zadania lub z którymi współpracuje.

§ 3. 1. Statut centrum kształcenia ustawicznego określa:

1) szczegółowe kompetencje organów centrum;

2) zasady współdziałania organów centrum oraz sposób rozwiązywania sporów między nimi.

2. Statut centrum kształcenia ustawicznego określa sprawy, w których rada pedagogiczna, wykonując zadania rady centrum, zasięga opinii samorządu słuchaczy.

§ 4. Statut centrum kształcenia ustawicznego określa organizację centrum, z uwzględnieniem możliwości tworzenia pracowni, laboratoriów, warsztatów i innych komórek organizacyjnych.

§ 5. Statut centrum kształcenia ustawicznego określa szczegółowo:

1) organizację biblioteki centrum i zadania nauczyciela bibliotekarza, zgodnie z potrzebami danego centrum;

2) warunki korzystania z biblioteki przez uczniów, słuchaczy, młodocianych pracowników, nauczycieli i innych pracowników centrum, a także przez inne osoby.

§ 6. 1. Szczegółową organizację zajęć w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji centrum kształcenia ustawicznego opracowany przez dyrektora centrum, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania – do dnia 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacji centrum kształcenia ustawicznego zatwierdza organ prowadzący do dnia 31 maja danego roku.

2. W arkuszu organizacji centrum kształcenia ustawicznego zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników centrum, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący oraz liczbę godzin zajęć prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli.

3. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji centrum kształcenia ustawicznego dyrektor centrum, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala rozkład zajęć, określający organizację zajęć edukacyjnych.

§ 7. Statut centrum kształcenia ustawicznego określa zakres zadań nauczycieli i innych pracowników.

§ 8. 1. W centrum kształcenia ustawicznego może być utworzone, na wniosek dyrektora centrum za zgodą organu prowadzącego, stanowisko lub stanowiska wicedyrektorów lub inne stanowiska kierownicze.

2. W centrum kształcenia ustawicznego posiadającym filię tworzy się stanowisko kierownika filii.

§ 9. Statut centrum kształcenia ustawicznego określa:

1) rodzaje nagród i kar stosowanych wobec słuchaczy oraz tryb odwoływania się od kary;

2) prawa słuchaczy, z uwzględnieniem trybu składania skarg w przypadku naruszenia praw słuchacza;

3) obowiązki słuchaczy;

4) przypadki, w których rada pedagogiczna może podjąć uchwałę upoważniającą dyrektora centrum do skreślenia słuchacza z listy słuchaczy;

5) warunki pobytu w centrum zapewniające słuchaczom bezpieczeństwo.

§ 10. Statut centrum kształcenia ustawicznego określa szczegółowe zasady rekrutacji słuchaczy do szkół wchodzących w skład centrum, z uwzględnieniem odrębnych przepisów.

§ 11. W zakresie dotyczącym szkół wchodzących w skład centrum kształcenia ustawicznego statut centrum uwzględnia przepisy ramowego statutu odpowiedniego typu szkoły publicznej.

§ 12. 1. Centrum kształcenia ustawicznego używa pieczęci urzędowej, zgodnie z odrębnymi przepisami.

2. Filia centrum kształcenia ustawicznego używa pieczęci urzędowej centrum, któremu jest organizacyjnie podporządkowana.

§ 13. 1. Centrum kształcenia ustawicznego prowadzi i przechowuje dokumentację, zgodnie z odrębnymi przepisami.

2. Zasady gospodarki finansowej centrum kształcenia ustawicznego określają odrębne przepisy.

Załącznik nr 2

RAMOWY STATUT PUBLICZNEGO OŚRODKA DOKSZTAŁCANIA I DOSKONALENIA ZAWODOWEGO

§ 1. 1. Statut publicznego ośrodka dokształcania i doskonalenia zawodowego, zwanego dalej „ośrodkiem", określa nazwę ośrodka. Nazwa ośrodka zawiera:

1) określenie „Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego"

2) ustalony przez organ prowadzący numer porządkowy ośrodka, wyrażony cyfrą arabską, jeżeli w danej miejscowości jest więcej niż jeden ośrodek;

3) imię ośrodka, jeżeli imię takie nadano;

4) oznaczenie siedziby ośrodka.

2. Nazwa ośrodka wyznaczonego do koordynowania dokształcania młodocianych pracowników, zwanych dalej „młodocianymi", na terenie danego województwa lub województw zawiera określenie odpowiednio „Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego" lub „Regionalny Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego".

3. Nazwa ośrodka wchodzącego w skład zespołu szkół lub placówek składa się z nazwy zespołu i nazwy tego ośrodka.

4. Ośrodkowi nadaje imię organ prowadzący na wniosek rady ośrodka albo rady pedagogicznej.

5. Nazwa ośrodka jest używana w pełnym brzmieniu. Na pieczęciach może być używany skrót nazwy.

§ 2. Statut ośrodka określa cele i zadania ośrodka oraz sposób wykonywania tych zadań, z uwzględnieniem współdziałania ze szkołami, pracodawcami i innymi podmiotami, na rzecz których ośrodek wykonuje zadania lub z którymi współpracuje.

§ 3. Statut ośrodka określa:

1) szczegółowe kompetencje organów ośrodka;

2) zasady współdziałania organów ośrodka oraz sposób rozwiązywania sporów między nimi.

§ 4. Statut ośrodka określa organizację ośrodka, z uwzględnieniem możliwości tworzenia pracowni, laboratoriów, warsztatów i innych komórek organizacyjnych.

§ 5. Statut ośrodka określa szczegółowo:

1) organizację biblioteki ośrodka i zadania nauczyciela bibliotekarza, zgodnie z potrzebami danego ośrodka;

2) warunki korzystania z biblioteki przez młodocianych, nauczycieli i innych pracowników ośrodka, a także przez inne osoby.

§ 6. 1. Dla młodocianych dokształcających się poza miejscem stałego zamieszkania ośrodek może zorganizować internat.

2. Liczba wychowanków w grupie wychowawczej w internacie nie może przekroczyć 35.

3. Tygodniowy wymiar zajęć opiekuńczych i wychowawczych z jedną grupą wychowawczą w internacie wynosi co najmniej 49 godzin zegarowych.

4. Za zgodą organu prowadzącego ośrodek, w internacie można zatrudnić wychowawcę – opiekuna nocnego.

5. Statut ośrodka określa szczegółowo organizację internatu, jeżeli internat został w ośrodku zorganizowany.

§ 7. 1. Szczegółową organizację zajęć w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji ośrodka opracowany przez dyrektora ośrodka, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania – do dnia 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacji ośrodka zatwierdza organ prowadzący do dnia 31 maja danego roku.

2. W arkuszu organizacji ośrodka zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników ośrodka, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący oraz liczbę godzin zajęć prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli.

3. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji ośrodka dyrektor ośrodka, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala rozkład zajęć, określający organizację zajęć edukacyjnych.

§ 8. Statut ośrodka określa zakres zadań nauczycieli i innych pracowników.

§ 9. W ośrodku może być utworzone, na wniosek dyrektora ośrodka za zgodą organu prowadzącego, stanowisko lub stanowiska wicedyrektorów lub inne stanowiska kierownicze.

§ 10. Statut ośrodka określa:

1) rodzaje nagród i kar stosowanych wobec młodocianych oraz tryb odwoływania się od kary;

2) prawa młodocianych, z uwzględnieniem w szczególności praw zawartych w Konwencji o prawach dziecka, oraz tryb składania skarg w przypadku naruszenia praw młodocianych;

3) obowiązki młodocianych;

4) przypadki, w których rada pedagogiczna może podjąć uchwałę upoważniającą dyrektora ośrodka do skreślenia młodocianego z listy młodocianych dokształcających się w ośrodku;

5) warunki pobytu w ośrodku zapewniające młodocianym bezpieczeństwo.

§ 11. Statut ośrodka określa szczegółowe zasady rekrutacji młodocianych do ośrodka, z uwzględnieniem odrębnych przepisów.

§ 12. 1. Ośrodek używa pieczęci urzędowej, zgodnie z odrębnymi przepisami.

2. Ośrodek wchodzący w skład zespołu szkół lub placówek posiada pieczęć urzędową wspólną dla wszystkich szkół lub placówek, zawierającą nazwę ośrodka.

§ 13. 1. Ośrodek prowadzi i przechowuje dokumentację, zgodnie z odrębnymi przepisami.

2. Zasady gospodarki finansowej ośrodka określają odrębne przepisy.

Załącznik nr 3

RAMOWY STATUT PUBLICZNEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO

§ 1. 1. Statut publicznego centrum kształcenia praktycznego określa nazwę centrum. Nazwa centrum kształcenia praktycznego zawiera:

1) określenie „Centrum Kształcenia Praktycznego"

2) ustalony przez organ prowadzący numer porządkowy centrum kształcenia praktycznego, wyrażony cyfrą arabską, jeżeli w danej miejscowości jest więcej niż jedno centrum;

3) imię centrum kształcenia praktycznego, jeżeli imię takie nadano;

4) oznaczenie siedziby centrum kształcenia praktycznego.

2. Nazwa filii centrum kształcenia praktycznego zawiera nazwę centrum, któremu filia jest organizacyjnie podporządkowana, oraz określenie „Filia w ...".

3. Centrum kształcenia praktycznego nadaje imię organ prowadzący na wniosek rady centrum albo rady pedagogicznej.

4. Nazwa centrum kształcenia praktycznego i filii centrum jest używana w pełnym brzmieniu. Na pieczęciach może być używany skrót nazwy.

§ 2. Statut centrum kształcenia praktycznego określa cele i zadania centrum oraz sposób wykonywania tych zadań, z uwzględnieniem współdziałania ze szkołami i innymi podmiotami, na rzecz których centrum wykonuje zadania lub z którymi współpracuje.

§ 3. Statut centrum kształcenia praktycznego określa:

1) szczegółowe kompetencje organów centrum;

2) zasady współdziałania organów centrum oraz sposób rozwiązywania sporów między nimi.

§ 4. Statut centrum kształcenia praktycznego określa organizację centrum, z uwzględnieniem możliwości tworzenia pracowni, laboratoriów, warsztatów i innych komórek organizacyjnych.

§ 5. Statut centrum kształcenia praktycznego określa szczegółowo:

1) organizację biblioteki centrum i zadania nauczyciela bibliotekarza, zgodnie z potrzebami danego centrum;

2) warunki korzystania z biblioteki przez uczniów, słuchaczy, młodocianych pracowników, nauczycieli i innych pracowników centrum, a także przez inne osoby.

§ 6. 1. Szczegółową organizację zajęć w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji centrum kształcenia praktycznego opracowany przez dyrektora centrum, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania – do dnia 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacji centrum kształcenia praktycznego zatwierdza organ prowadzący do dnia 31 maja danego roku.

2. W arkuszu organizacji centrum kształcenia praktycznego zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników centrum, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący oraz liczbę godzin zajęć prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli.

3. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji centrum kształcenia praktycznego dyrektor centrum, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala rozkład zajęć, określający organizację zajęć edukacyjnych.

§ 7. Statut centrum kształcenia praktycznego określa zakres zadań nauczycieli i innych pracowników.

§ 8. 1. W centrum kształcenia praktycznego może być utworzone, na wniosek dyrektora centrum za zgodą organu prowadzącego, stanowisko lub stanowiska wicedyrektorów lub inne stanowiska kierownicze.

2. W centrum kształcenia praktycznego posiadającym filię tworzy się stanowisko kierownika filii.

§ 9. Statut centrum kształcenia praktycznego określa:

1) rodzaje nagród i kar stosowanych wobec uczniów i słuchaczy oraz tryb odwoływania się od kary;

2) prawa uczniów i słuchaczy, z uwzględnieniem trybu składania skarg w przypadku naruszenia ich praw;

3) obowiązki uczniów i słuchaczy;

4) przypadki, w których rada pedagogiczna może podjąć uchwałę upoważniającą dyrektora centrum do skreślenia ucznia lub słuchacza z listy uczniów lub słuchaczy;

5) warunki pobytu w centrum zapewniające uczniom i słuchaczom bezpieczeństwo.

§ 10. Statut centrum kształcenia praktycznego określa szczegółowe zasady rekrutacji uczniów i słuchaczy do centrum, z uwzględnieniem odrębnych przepisów.

§ 11. 1. Centrum kształcenia praktycznego używa pieczęci urzędowej, zgodnie z odrębnymi przepisami,

2. Filia centrum kształcenia praktycznego używa pieczęci urzędowej centrum, któremu jest organizacyjnie podporządkowana.

§ 12. 1. Centrum kształcenia praktycznego prowadzi i przechowuje dokumentację, zgodnie z odrębnymi przepisami.

2. Zasady gospodarki finansowej centrum kształcenia praktycznego określają odrębne przepisy.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00