Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2004 nr 258 poz. 2582
Wersja archiwalna od 2004-12-21 do 2017-03-18
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2004 nr 258 poz. 2582
Wersja archiwalna od 2004-12-21 do 2017-03-18
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Rozporządzenie zostało uchylone na podstawie art. 256 pkt 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz.U. poz. 1948) oraz zastąpione przez rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 marca 2017 r. w sprawie dokumentów, które uniemożliwiają ustalenie niektórych danych przy wykonywaniu czynności więcej …

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW1)

z dnia 19 listopada 2004 r.

w sprawie rodzajów, trybu wydawania, sposobu posługiwania się i przechowywania dokumentów, które uniemożliwiają ustalenie danych identyfikujących pracownika wywiadu skarbowego oraz środków, którymi posługuje się przy wykonywaniu zadań służbowych

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Dokumenty uniemożliwiające ustalenie danych identyfikujących pracownika wywiadu skarbowego oraz środków służących do wykonywania zadań służbowych] 1. Dokumenty, które uniemożliwiają ustalenie danych identyfikujących pracownika wywiadu skarbowego oraz środków, którymi posługuje się przy wykonywaniu zadań służbowych, zwane dalej „dokumentami”, wydawane są w celu ochrony form i metod wykonywanych czynności operacyjno-rozpoznawczych, informacji oraz własnych obiektów i danych identyfikujących pracownika wywiadu skarbowego, zwanego dalej „pracownikiem”.

2. Pracownikowi mogą być wydawane wszelkiego rodzaju dokumenty, które uniemożliwiają ustalenie rzeczywistych danych go identyfikujących oraz środków, którymi posługuje się przy wykonywaniu zadań służbowych, w tym:

1) stwierdzające tożsamość;

2) potwierdzające uprawnienia lub kwalifikacje;

3) dotyczące miejsca zatrudnienia;

4) dotyczące nabycia lub posiadania nieruchomości.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Krajowe i zagraniczne dokumenty, przedmioty zabezpieczające lub zapewniające kamuflaż] Do użytku służbowego mogą być wydane krajowe i zagraniczne dokumenty, a także przedmioty służące do ich zabezpieczenia lub zapewnienia kamuflażu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Wniosek o wydanie dokumentów] Wniosek o wydanie dokumentów składa kierownik komórki organizacyjnej właściwej w sprawach wywiadu skarbowego urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych, zwany dalej „wnioskodawcą”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Treść wniosku] Pisemny wniosek o wydanie dokumentu powinien zawierać:

1) nazwę jednostki organizacyjnej, w której dokument będzie wykorzystywany;

2) uzasadnienie potrzeby posiadania dokumentu przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych oraz określenie okoliczności, w jakich będzie wykorzystywany;

3) aktualny wzór dokumentu;

4) rzeczywiste i fikcyjne dane osobowe pracownika, w zakresie niezbędnym do opracowania danego rodzaju dokumentu, obejmujące w szczególności:

a) imię lub imiona oraz nazwisko,

b) datę i miejsce urodzenia,

c) miejsce zamieszkania i zameldowania;

5) inne informacje konieczne do opracowania treści dokumentu;

6) potwierdzenie posiadania uprawnień lub kwalifikacji w przypadku występowania o wydanie dokumentu, o którym mowa w § 5 ust. 1;

7) potwierdzenie wykonania badań technicznych środka transportu w przypadku występowania o wydanie dokumentu rejestracyjnego;

8) kryptonim i numer rejestracyjny teczki obiektu specjalnego w przypadku występowania o wydanie dokumentu dotyczącego danego obiektu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Dokument potwierdzający uprawnienia lub kwalifikacje] 1. Dokument potwierdzający uprawnienia lub kwalifikacje można wydać pracownikowi posiadającemu te uprawnienia lub kwalifikacje.

2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dokument, o którym mowa w ust. 1, można wydać pracownikowi nieposiadającemu uprawnień lub kwalifikacji wymienionych w tym dokumencie.

3. W przypadkach, o których mowa w ust. 2, zabronione jest podejmowanie przez pracownika czynności, do których wykonywania upoważnia dokument.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Posługiwanie się dokumentami] Dokumentami można posługiwać się wyłącznie w okolicznościach określonych we wniosku, o którym mowa w § 4.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Obowiązywanie dokumentów, postępowanie z dokumentami] 1. Dokumenty wydaje się na czas niezbędny do wykonania zadania służbowego.

2. Dokumenty, które utraciły ważność lub są nieprzydatne w danej sprawie, podlegają zwrotowi do wnioskodawcy.

3. Dokumenty, o których mowa w ust. 2, podlegają:

1) aktualizacji i zwrotowi do wnioskodawcy – w odniesieniu do dokumentów, które utraciły ważność, a istnieje potrzeba dalszego ich wykorzystywania;

2) przechowywaniu w odrębnych zbiorach, okresowo weryfikowanych pod względem ewentualnej przydatności dokumentów w przyszłości – w odniesieniu do dokumentów nieprzydatnych w danej sprawie;

3) komisyjnemu protokolarnemu zniszczeniu – w odniesieniu do dokumentów, które trwale utraciły swoją przydatność.

4. Przepisów ust. 1–3 nie stosuje się do dokumentów wydanych bez obowiązku ich zwrotu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Przechowywanie dokumentów] 1. Dokumenty przechowują pracownicy wyznaczeni przez wnioskodawcę.

2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli zachodzi potrzeba stałego posiadania dokumentu przez użytkownika.

3. Wydanie i zwrot dokumentów odbywa się za pokwitowaniem.

4. Pracownicy, o których mowa w ust. 1, prowadzą ewidencję wykorzystywania dokumentów zawierającą w szczególności następujące informacje:

1) dane osobowe użytkownika pobierającego dokument;

2) datę pobrania i zwrotu dokumentu;

3) oznaczenie sprawy, w związku z którą pobrano dokument;

4) pokwitowanie pobrania i zwrotu dokumentu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[Utrata i całkowite zniszczenie dokumentu] W przypadku utraty lub całkowitego zniszczenia dokumentu wnioskodawca niezwłocznie powiadamia o tym fakcie organ wydający te dokumenty, wraz z opisem okoliczności zdarzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.3)

Minister Finansów: w z. E. Suchocka-Roguska

1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 134, poz. 1427).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 64, poz. 594, Nr 91, poz. 868, Nr 171, poz. 1800 i Nr 173, poz. 1808.

3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 25 lipca 2002 r. w sprawie rodzajów, trybu wydawania, sposobu posługiwania się i przechowywania dokumentów, które uniemożliwiają ustalenie danych identyfikujących pracownika operacyjnego oraz środków, którymi się posługuje przy wykonywaniu zadań służbowych (Dz. U. Nr 123, poz. 1057).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00