Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-02-09

Ograniczenie pracy w handlu od 1 marca 2018 r. – odpowiedzi na pytania z praktyki

Od 1 marca 2018 r. obowiązują ograniczenia dotyczące pracy w placówkach handlowych. Od marca 2018 r. w każdym miesiącu są dwie niedziele, w których można wykonywać pracę w handlu - pierwsza i ostatnia. Od 1 stycznia 2019 r. będzie to tylko jedna niedziela w miesiącu - ostatnia, a od 1 stycznia 2020 r. zakaz handlu będzie obowiązywał we wszystkie niedziele z wyjątkiem siedmiu w roku. Od 2020 r. wolne od handlu będą tylko: dwie niedziele handlowe przed świętami Bożego Narodzenia, jedna przed Wielkanocą i dodatkowo cztery ostatnie niedziele: stycznia, kwietnia, czerwca oraz sierpnia.

Oprócz ograniczeń pracy w handlu w niedziele omawiana nowelizacja wprowadza zakaz pracy w placówkach handlowych po godz. 14.00 w Wigilię Bożego Narodzenia oraz w sobotę bezpośrednio poprzedzającą Wielkanoc.

Obowiązujące od początku marca 2018 r. znaczne ograniczenie działalności handlowej w niedziele wywołuje sporo wątpliwości i pytań. Przepisy, zasadniczo ustanawiając w niedziele i święta zakaz:

  • handlu oraz wykonywania czynności związanych z handlem,
  • powierzania pracownikowi lub zatrudnionemu wykonywania pracy w handlu oraz wykonywania czynności związanych z handlem,

przewidują jednocześnie liczne i niekiedy nie do końca jasne wyjątki. Wielu przedsiębiorców zastanawia się także nad możliwościami przeorganizowania pracy pracowników, przy czym nie są pewni, jaki zakres zmiany dotychczasowych godzin pracy jest dopuszczalny. Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na pytania Czytelników dotyczące nowych przepisów o zakazie handlu w niedziele.

 

(?) Prowadzimy sklep internetowy. Mamy też możliwość odbioru zakupionego towaru w naszym biurze. Czy w związku z wprowadzeniem zakazu pracy w handlu w niedziele możemy nie tylko automatycznie przyjąć zamówienie, ale również przygotować je do wysyłki (pakowanie, przygotowanie dokumentów itp.)? Czy zakupiony towar klient będzie mógł odebrać u nas w biurze?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00