Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2018-03-08

Czy pracodawca może telefonicznie potwierdzić pracownikowi banku fakt zatrudniania konkretnej osoby - GIODO wyjaśnia

PROBLEM

Pracownik banku zwrócił się do nas z prośbą o potwierdzenie danych o zatrudnieniu i wysokości zarobków naszego pracownika, który jest kredytobiorcą tego banku. Odmówiliśmy udzielenia takich informacji telefonicznie. Czy nasze postępowanie było prawidłowe?

RADA

Pracodawca nie powinien potwierdzać informacji przez telefon, gdy nie ma pewności, z kim rozmawia, i nie ma jak zweryfikować, czy dzwoniący jest faktycznie tym, za kogo się podaje. Należy opracować taką procedurę postępowania w takich przypadkach, która wyeliminuje możliwość udostępnienia przez pracodawcę danych pracownika innej osobie niż uprawniony do tego przedstawiciel banku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00