Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-06-14

Upały w pracy – jakie obowiązki ma pracodawca

Przepisy nie określają maksymalnych temperatur, jakie powinny występować w pomieszczeniach pracy. Należy jednak przyjąć, że do przekroczenia normy temperaturowej dochodzi, kiedy przy ciężkiej pracy fizycznej w hali jest ponad 28°C, w przypadku warunków szczególnych powyżej 26°C, a przy pracy biurowej - ponad 30°C.

Wysokie temperatury panujące na stanowiskach pracy nakładają na pracodawcę dodatkowe obowiązki. Jest on bowiem zobligowany do zapewnienia pracownikom napojów - po przekroczeniu 25°C (przy pracy na otwartej przestrzeni) lub 28°C w przypadku pozostałych prac.

Temperatury w pomieszczeniach pracy

Temperatura w pomieszczeniach pracy powinna być odpowiednia do rodzaju wykonywanej pracy, ale nie niższa niż 14°C, chyba że względy technologiczne na to nie pozwalają. W pomieszczeniach pracy, w których jest wykonywana lekka praca fizyczna, i w pomieszczeniach biurowych temperatura nie może być niższa niż 18°C. Nie ma natomiast przepisów, które w jednoznaczny sposób określałyby dopuszczalną maksymalną temperaturę pomieszczeń pracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00