Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-11-07

Czy harmonogram czasu pracy musi uwzględniać 60-minutową przerwę niewliczaną do czasu pracy

Wprowadzamy dla pracowników godzinną przerwę niewliczaną do czasu pracy. Czy przerwa ta musi być planowana w harmonogramach czasu pracy? Jeśli nie, to czy w harmonogramie planujemy pracę w granicach 8 godzin (np. w godz. od 8.00 do 16.00), a przerwa będzie wydłużała te godziny pracy, czy wskazujemy, że pracownik pracuje np. od 8.00 do 17.00 i w tym czasie ma godzinną przerwę? - pyta Czytelnik z Otwocka.

W harmonogramach czasu pracy nie ma konieczności planowania wskazanej przerwy w pracy. Pracodawca może to zrobić ze względu na organizację pracy, ale nie musi. Przy założeniu, że każdego dnia pracownicy będą mieli godzinną przerwę, w grafikach powinien zostać wskazany 9-godzinny przedział czasu pracy (np. "od godz. 8.00 do godz. 17.00"), z zaznaczeniem, że do czasu pracy jest zaliczanych 8 godzin w tym przedziale lub że w tym przedziale czasowym występuje godzinna przerwa niezaliczana do czasu pracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00