comment
Porada
Data publikacji: 2019-04-21
Jak dekretować wydatki za zagraniczną delegację pracownika, której celem było nabycie środka trwałego?
Pracownik firmy pojechał w zagraniczną delegację, żeby dokonać zakupu kosztownego komputera, który został uznany za środek trwały. Jak w tej sytuacji zaksięgować koszty takiej delegacji?
Co do zasady koszty związane z podróżami służbowymi pracowników powinny być zaliczone do kosztów działalności operacyjnej. Ujmuje się je w księgach rachunkowych tego okresu, którego one dotyczą. Termin zapłaty nie ma więc w tym przypadku znaczenia. Jednak ta reguła nie może być stosowana w przypadku delegacji służbowej, której celem jest nabycie środka trwałego. W tym przypadku koszty wyjazdu służbowego powiększają wartość początkową tego składnika majątku.
Pozostało 1% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right