Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12 stycznia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.800.2020.3.ISL

skutki podatkowe zwróconych pracownikom kosztów i związanych z tym obowiązków płatnika

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 i § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy – przedstawione we wniosku z dnia 8 października 2020 r. (data wpływu 12 października 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 23 listopada 2020 r. (data wpływu 24 listopada 2020 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych zwróconych pracownikom kosztów i związanych z tym obowiązków płatnika - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 października 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 12 listopada 2020 r., Nr 0113-KDIPT2-1.4011.800.2020.2.ISL, na podstawie art. 13 § 2a, art. 169 § 1 w związku z art. 14h powołanej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie wysłane zostało w dniu 12 listopada 2020 r. (data doręczenia 17 listopada 2020 r.). Wnioskodawca uzupełnił powyższy wniosek pismem z dnia 23 listopada 2020 r. (data wpływu 24 listopada 2020 r.), nadanym za pośrednictwem operatora pocztowego w dniu 23 listopada 2020 r.

We wniosku i jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Przedmiotem działalności Wnioskodawcy - Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (zwanej dalej Spółką), jest w znacznej części handel hurtowy odzieżą męską. Dla realizacji tego celu Spółka zatrudnia na podstawie umowy o pracę przedstawicieli handlowych, którzy zobowiązani są do osobistych wyjazdów do kontrahentów. Przedstawiciele handlowi jako miejsce wykonywanej pracy mają określoną część kraju poprzez wymienienie w umowie o pracę województw, na których upoważnieni są do sprzedaży towarów Spółki. Niekiedy obszar pracy jest tak rozległy, że pracownicy nie mają możliwości powrotu do miejsca zamieszkania na nocleg w danym dniu. Często dotyczy to przypadków, gdy kontraktowane są zamówienia kolekcji na przyszły sezon, w związku z czym spotkania z kontrahentami są długotrwałe. Wtedy przedstawiciele handlowi są zmuszeni do pozostania na nocleg, z konieczności wykonywania obowiązków służbowych poza siedzibą Spółki i poza miejscem zamieszkania. Wydatki na noclegi w trasie, paliwo do samochodów służbowych, przejazdy płatnymi drogami, opłaty parkingowe, mają bezpośredni związek z wykonywaniem obowiązków służbowych i są niezbędne do ich wykonywania. Pracownicy dostarczają na potwierdzenie wydatków faktury lub rachunki, wystawione na rzecz Spółki, na podstawie których Spółka zwraca im równowartość poniesionych wydatków. Dotychczas Spółka, kierując się otrzymaną interpretacją indywidualną Ministra Finansów z dnia 29 maja 2015 r., Nr IPTPB1/4511-125/15-6/MR, traktowała zwrócone wydatki jako przychód pracownika, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlegający zwolnieniu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 19 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do kwoty 500,00 zł miesięcznie. W obecnych realiach, kwota ta może okazać się niewystarczająca.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00