Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20 lipca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.422.2022.1.PS

Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania wydatków poniesionych na zakup antyku oraz kwoty pieniężnej przekazanych muzeum w ramach tzw. sponsoringu właściwego (reklama) oraz w zakresie możliwości zastosowania odliczenia kwoty stanowiącej 50% tych kosztów jako wydatków poniesionych na działalność kulturalną w myśl art. 26ha ust. 1 w zw. z ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe.

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

26 maja 2022 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący kosztów uzyskania przychodów oraz ulgi na działalność kulturalną. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie usług prawniczych i jest czynnym podatnikiem VAT oraz polskim rezydentem podatkowym. Wnioskodawca chce zawrzeć z muzeum, będącym instytucją kultury wpisaną do rejestru prowadzonego na podstawie art. 14 ust. 3 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Muzeum, Sponsorowany), umowę sponsoringu, na podstawie której Wnioskodawca (Sponsor) przekaże Muzeum:

a)zakupiony przez siebie antyk w zamian za usługi reklamowe – promocyjne świadczone przez Muzeum (sponsoring rzeczowy),

b)kwotę środków pieniężnych w zamian za usługi reklamowe – promocyjne świadczone przez Muzeum (sponsoring finansowy).

Usługi reklamowe – promocyjne Muzeum będą w szczególności polegać na tym, że:

1.w gablocie, w której będą wystawiane zabytki, Sponsorowany zamieści informację o Sponsorze w ten sposób, aby informacja ta była dostępna dla każdego odwiedzającego Sponsorowanego bez ograniczenia w czasie, tak długo, jak zabytki będą wystawione dla zwiedzających,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00