Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 08-05-2024
Artykuł aktualny na dzień 08-05-2024
Data publikacji: 2022-12-07

Jak ustalać marżę w przypadku nabyć dokonywanych przez portale zakupowe

Dokonywanie zakupów na portalach zakupowych niekiedy wiąże się z koniecznością ponoszenia kosztów opłat na rzecz podmiotów będących właścicielami tych portali. Podatnicy często mają wątpliwości, czy takie opłaty stanowią element kwoty nabycia oraz czy powinny być  uwzględnione przy obliczeniu marży, szczególnie gdy sprzedawcami są osoby prywatne. W niniejszym artykule zostaną omówione zasady ustalania marży w przypadku zakupów dokonywanych przez portale zakupowe, tj. poprzez aplikacje lub portale internetowe pomagające w dokonywaniu zakupów towarów i usług przez Internet.

W przepisach art. 120 ustawy o VAT określona jest szczególna procedura w zakresie dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków. Istotą tej procedury jest opodatkowanie marży, tj. pomniejszonej o kwotę VAT różnicy między kwotą sprzedaży a kwotą nabycia.

 

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00