Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18 listopada 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.217.2022.1.MK

Konieczność ujmowania w elektronicznym administracyjnym dokumencie (e-AD) ilości dodatków przemieszczanych wraz z paliwami silnikowymi objętymi procedurą zawieszenia poboru akcyzy

Interpretacja indywidualna

– stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny prawnej skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku akcyzowym, dotyczące braku konieczności ujmowania w elektronicznym administracyjnym dokumencie (e-AD) ilości dodatków przemieszczanych wraz z paliwami silnikowymi objętymi procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

Państwa wniosek z 19 września 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący konieczności ujmowania w elektronicznym administracyjnym dokumencie (e-AD) ilości dodatków przemieszczanych wraz z paliwami silnikowymi objętymi procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wpłynął 26 września 2022 r.

Opis zdarzenia przyszłego

Spółka prowadzi działalność gospodarczą […].

W celu wykonywania powyższej działalności - Spółka prowadzi składy podatkowe i dokonuje wysyłek wyrobów akcyzowych z tych składów, m.in. z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy.

W składach podatkowych Spółka magazynuje paliwa silnikowe w postaci oleju napędowego oraz benzyny bezołowiowej, które w okresie magazynowania nie spełniają wszystkich norm jakościowych dla paliw określonych w odrębnych przepisach (na etapie magazynowania nie zawierają odpowiednich dodatków do paliw i nie są to wyroby gotowe - są to paliwa bazowe, czyli komponenty paliwowe) oraz dodatki do paliw (wyroby energetyczne), które są dozowane do tych paliw w celu skomponowania gotowego paliwa, mogącego być wprowadzonym do obrotu.

Takie dodatki do paliw są magazynowane w składach podatkowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy.

W jednym ze składów podatkowych, oprócz magazynowania w procedurze zawieszenia poboru akcyzy paliw silnikowych w postaci bazowego oleju napędowego o kodzie CN 2710 19 43 i benzyny bazowej o kodzie CN 2710 12 41, będą magazynowane dodatki do paliw silnikowych zaliczone do pozycji CN 3811, przy czym te dodatki będą magazynowane poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy (Spółka będzie nabywać te wyroby po cenie zawierającej akcyzę zapłaconą uprzednio przez ich producenta).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00