Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 2 grudnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.709.2022.1.PS

Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania odpisów amortyzacyjnych.

Interpretacja indywidualna

- stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

4 października 2022 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania odpisów amortyzacyjnych. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu stanu faktycznego

Jest Pan osobą fizyczną, polskim rezydentem podatkowym, prowadzącym działalność gospodarczą i rozliczającym podatek dochodowy z tego tytułu zgodnie z art. 30c ustawy. Jest Pan właścicielem środka trwałego w postaci hali. Hala jest zbudowana na gruncie będącym Pana własnością. Hala została wybudowana w latach 2007-2010. Wprowadził Pan halę do ewidencji środków trwałych z dniem 1 marca 2010 roku i zaczął od następnego miesiąca dokonywać amortyzacji podatkowej środka trwałego. Wartość początkowa środka trwałego została ustalona na podstawie prawidłowych dowodów źródłowych: faktur, rachunków. W Pana księgach rachunkowych zaksięgowane są faktury związane z wybudowaniem hali, zawierające oznaczenie wystawcy, numer i datę faktury. W trakcie prowadzenia działalności utylizował Pan dokumenty księgowe. Dokumenty i inne dowody księgowe dotyczące poniesionych kosztów, wpływów ze sprzedaży czy też kart wynagrodzeń zostały zgodnie z art. 86 § 1 Ordynacji podatkowej zutylizowane po upływie okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego. Wraz z nimi zniszczeniu uległa część faktur potwierdzających koszty budowy budynku biurowo-magazynowego, przy czym dysponuje Pan bankowym potwierdzeniem zapłaty oraz umową, zgodnie z którą opisane faktury były wystawione.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00