Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 08-05-2024
Porada aktualna na dzień 08-05-2024
Data publikacji: 2023-06-14

Jak postępować w przypadku likwidacji części środka trwałego i zaksięgowania jako koszt nowej przystawki do maszyny rolniczej

PROBLEM

Podatnik wykonujący usługi rolnicze zakupił w 2014 r. maszynę sieczkarnię, która w wyposażeniu miała przystawkę. Na fakturze zakupowej widniała jedna kwota za całość zakupu. Maszyna wraz z przystawką została wprowadzona do środków trwałych jako jeden środek trwały i amortyzowana została stawką w wysokości 14%. We wrześniu 2018 r. przystawka została uszkodzona całkowicie. Podatnik złożył dokumenty do ubezpieczyciela i zakupił nową przystawkę w grudniu 2018 r. W styczniu 2019 r. otrzymał odszkodowanie, które ujęto w przychodach podatnika. Czy podatnik powinien zlikwidować część środka we wrześniu 2018 r. i w grudniu 2018 r. podwyższyć wartość środka po zakupie nowej przystawki, czy powinien nową przystawkę potraktować jako część wymienną (remont) i zaksięgować jednorazowo w koszty?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00