Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 2 października 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.298.2023.3.AK

Czy w przypadku uznania, że czynności wykonywane przez Wnioskodawcę należy uznać na handel towarem a nie usługę pośrednictwa, przychodem Wnioskodawcy będzie całość kwoty otrzymanej od Klienta z tytułu sprzedaży?

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

20 czerwca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 12 czerwca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy w przypadku uznania, że czynności wykonywane przez Wnioskodawcę należy uznać na handel towarem a nie usługę pośrednictwa, przychodem Wnioskodawcy będzie całość kwoty otrzymanej od Klienta z tytułu sprzedaży.

Uzupełnili go Państwo pismem z 18 sierpnia 2023 r. (wpływ 22 sierpnia 2023 r.). Treść wniosku jest następująca.

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT, prowadzącym działalność gospodarczą na terytorium Polski w formie Spółki z o.o. Działalność Wnioskodawcy polega na świadczeniu usługi pośrednictwa w zakupie towarów w modelu logistycznym zwanym „dropshippingiem” na rzecz podmiotów nieprowadzących działalności gospodarczej tj. niepodatników zwanych dalej „Klientami”. Wnioskodawca świadczy swoje usługi poprzez konto zarejestrowane na platformie (…), nie przez własną platformę sprzedażową. Na platformie (…) oferuje możliwość zakupu usługi pośrednictwa w zawarciu umowy sprzedaży w imieniu i na rzecz potencjalnego Klienta. Świadczona przez Wnioskodawcę usługa pośrednictwa polega na zbieraniu zamówień od Klientów poprzez konto na (…) i zawieraniu w ich imieniu i na ich rzecz umów sprzedaży towarów należących do podmiotów zagranicznych zwanych dalej „Sprzedawcami”, którzy są niezależni od Wnioskodawcy. Sprzedawcami są podmioty z państw trzecich tj. z Chin, a dostawy do Klientów są realizowane z magazynów wyłącznie na terenie Unii Europejskiej, tj. z terytorium Polski oraz innych państw członkowskich do Klientów na terenie Polski. Zatem dostawa do Klienta może być realizowana z magazynu znajdującym się w innym państwie członkowskim UE do Polski lub bezpośrednio z magazynu położonego na terytorium Polski do polskich Klientów. Klientami nie są podmioty z innych państw członkowskich Unii Europejskiej. Organizacja transportu towaru każdorazowo leży po stronie Sprzedawców.

Wnioskodawca oferuje tylko usługę pośrednictwa w nabyciu towaru za określoną z góry kwotę w opcji „Kup teraz”. Towar wystawiany na tym portalu jest zamawiany przez Wnioskodawcę bezpośrednio u Sprzedawców po złożeniu zamówienia przez Klienta i otrzymaniu od niego zapłaty. Przesyłki zawierające zamówiony towar wysyłane są przez Sprzedawców bezpośrednio na adres Klienta, kupującego na portalu (…) na wskazane przez Wnioskodawcę dane Klienta. Początek biegu terminu realizacji usługi pośrednictwa ma miejsce z chwilą dokonania przez Klienta płatności w wysokości wskazanej w trakcie składania zamówienia za pomocą formularza zamówienia. Płatność uiszczana przez Klienta obejmuje płatność tytułem usługi pośrednictwa należną Wnioskodawcy oraz umowy sprzedaży, to jest cenę i - jeżeli występują - koszty dostawy oraz inne koszty wskazane w trakcie składania zamówienia. Do uiszczenia kosztów tytułem usługi pośrednictwa obowiązany jest Klient. Obowiązek zapłaty przez Klienta kosztów usługi pośrednictwa oraz ceny i innych kosztów tytułem umowy sprzedaży powstaje w momencie zawarcia umowy pośrednictwa. Po otrzymaniu płatności za towar, Wnioskodawca przekazuje płatność do Sprzedawcy a ten realizuje jego wysyłkę bezpośrednio do Klienta i dopełnia wszystkich formalności związanych z dostawą. Zakupiony w ten sposób towar nie trafia do pośrednika handlowego, tj. Wnioskodawcy, lecz zawsze bezpośrednio do Klienta. W żadnym momencie Wnioskodawca nie staje się właścicielem towaru, nie dokonuje sprzedaży towarów we własnym imieniu i na własny rachunek, a jedynie pośredniczy w sprzedaży towarów będących własnością podmiotów zagranicznych, którzy są Sprzedawcami. Wnioskodawca nie ma podpisanej umowy ze Sprzedawcą, świadczy natomiast usługę pośrednictwa na rzecz Klienta. Umowa pośrednictwa zawierana jest zgodnie z uprzednio złożonym zamówieniem przez Klienta oraz na warunkach zawartych ofercie. W danych o „sprzedającym”, czyli Wnioskodawcy na koncie (…) widnieje informacja, że Wnioskodawca jest jedynie pośrednikiem w sprzedaży, dlatego w razie żądania Klienta wystawiany jest jedynie dokument na kwotę prowizji. Klient ma możliwość każdorazowo do zapoznania się z tą informacją przed złożeniem zamówienia. Taka informacja widnieje również w polityce prywatności oraz korespondencji, którą otrzymuje po złożeniu zamówienia. W ramach usługi pośrednictwa Wnioskodawca zawiera w imieniu i na rzecz Klienta umowę sprzedaży produktu zgodnie z zamówieniem dokonanym przez Klienta. Wnioskodawca jako usługodawca świadczący usługi pośrednictwa przekazuje Sprzedawcy należną mu płatność tytułem zawartej umowy. Zawarcie umowy pośrednictwa między Wnioskodawcą a Klientem ma przebieg według następującego schematu:

1.Klient wybiera interesujący go produkt na portalu (…),

2.Klient składa zamówienie na produkt mający być przedmiotem umowy sprzedaży między nim a Sprzedawcą za pomocą formularza zamówienia, dokonując kolejnych kroków zgodnie z instrukcjami i objaśnieniami pojawiającymi się na portalu (…). Klient jest informowany, że nabywa usługę pośrednictwa, a informacja ta jest zawarta w danych dotyczących „sprzedającego”, czyli Wnioskodawcy na koncie (…). Klient każdorazowo ma możliwość zapoznania się z tą informacją. Zatem, dokonując zakupu Klient w pełni świadomie akceptuje zakup usługi pośrednictwa.

3.Po złożeniu zamówienia i dokonaniu płatności następuje niezwłoczne potwierdzenie jego otrzymania i jednocześnie przyjęcie do realizacji - w tym momencie zostaje zawarta umowa pośrednictwa pomiędzy Wnioskodawcą jako usługodawcą a Klientem. Złożenie zamówienia oznacza automatyczne udzielenie przez Klienta pełnomocnictwa do dokonania w jego imieniu i na jego rzecz zakupu i zapłaty za towar do Sprzedawcy. Przedmiotem usługi jest pośrednictwo w zamówieniu produktu oferowanego na aukcji u Sprzedawcy z kraju trzeciego (Chiny) w imieniu Klienta, polegająca na tym, że Wnioskodawca zobowiązuje się do zamówienia towaru w imieniu i na rzecz Klienta.

4.Następnie Wnioskodawca składa zamówienie na towar w imieniu i na rzecz Klienta u Sprzedawcy na platformie sprzedażowej (…). Wnioskodawca jak wcześniej wskazano nie jest nabywcą towarów będących przedmiotem zamówienia, zaś usługa polega na zamówieniu i przekazaniu należnych pieniędzy w imieniu Klienta na konto Sprzedawcy. Po otrzymaniu płatności za towar Sprzedawca zrealizuje jego wysyłkę bezpośrednio do Klienta. Zakupiony w ten sposób towar nigdy nie trafi do Wnioskodawcy, lecz zawsze bezpośrednio do klienta.

Wnioskodawca w celu ustalenia przysługującego mu wynagrodzenia przedmiotowego rodzaju działalności, prowadzi zestawienie zrealizowanych zamówień. W ewidencji są do siebie dopasowane odpowiednio transakcje uznaniowe (kwoty odpowiadające wpłatom dokonywanym przez klientów) oraz transakcje obciążeniowe (kwoty odpowiadające wartości towaru z wysyłką u jego sprzedawcy). Zatem, kwotą stanowiącą wynagrodzenie na świadczone usługi pośrednictwa jest prowizja, która stanowi różnicę pomiędzy kwotą przelaną od Klienta, a kwotą przekazaną do Sprzedawcy (właściciela towaru) tytułem poszczególnych transakcji. Zestawienie/ewidencja transakcji zawiera kwoty wpłat od klientów składających zamówienie oraz kwotę przekazaną Sprzedawcy, który dostarczy towar bezpośrednio do Klienta. Pozwala to wyliczyć należną prowizję z tytułu pośrednictwa na rzecz Klienta.

W uzupełnieniu wniosku wskazali Państwo, że:

1)Spółka ma swoje konto na platformie (…) ze wskazanymi danymi Spółki, natomiast Spółka podaje dane adresowe Klienta do wysyłki.

2)Klienci reklamują towar bezpośrednio do Spółki i reklamacja jest rozpatrywana przez Spółkę. Rozpatrzenie reklamacji polega na naprawie towaru, jeżeli jest to możliwe lub zwrocie środków jeśli towar okazał się wadliwy i nie da się go naprawić.

3)W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, to Spółka jest stroną odstąpienia i Spółka zwraca środki, gdy takie odstąpienie klienta od umowy ma miejsce. Jeżeli jest to konieczne to Klient odsyła towar do Spółki a Spółka zwraca mu środki.

4)W przypadku zwrotu towarów Spółka zwraca nie tylko kwotę prowizji, ale całą kwotę jaką Klient zapłacił wcześniej za towar.

5)Spółka w pełni decyduje o tym jakie towary oferuje na koncie (…).

6)Spółka decyduje o cenie towaru.

7)Nikt poza Spółką nie ma wpływu na wysokość prowizji jako wynagrodzenia. Wynagrodzenie jest zależne pośrednio od kursu dolara amerykańskiego. Jeżeli dolar jest droższy to produkty są droższe w zakupie i sprzedaży. Spółka niekiedy dysponuje też kodami zniżkowymi na zamówienia, które sprzedawcy z Chin dodają do (…) i dzięki temu może kupować je taniej, nie jest to jednak praktyka przy każdym zamówieniu.

Pytania

Pytania - podatek CIT

-Czy w przypadku odpowiedzi twierdzącej na pytanie nr 1 za przychód w podatku dochodowym należy uznać otrzymywaną kwotę prowizji? (pytanie oznaczone we wniosku nr 6)

-Czy w przypadku odpowiedzi negatywnej na pytanie nr 1 uznaniu, że czynności wykonywane przez Wnioskodawcę należy uznać na handel towarem a nie usługę pośrednictwa, należy uznać, że przychodem Wnioskodawcy będzie całość kwoty otrzymanej od Klienta z tytułu sprzedaży? (pytanie oznaczone we wniosku nr 7)

Państwa stanowisko w sprawie

Ad.7

Zdaniem Wnioskodawcy, w przypadku uznania, że czynności dokonywane przez Wnioskodawcę należy klasyfikować jako handel towarem, za przychód z działalności należy przyjąć całość kwoty otrzymanej od Klienta z tytułu sprzedaży towaru, a nie jedynie kwotę prowizji (marży).

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2587, ze zm., dalej: „ustawa o CIT”):

Przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

W myśl art. 7 ust. 2 ustawy o CIT:

Dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Taka, a nie inna konstrukcja przepisu art. 7 ust. 2 ustawy o CIT powoduje więc, że kluczowe znaczenie dla ustalenia zasad opodatkowania podatkiem dochodowym mają: po pierwsze – przychód, a po drugie – koszty jego uzyskania.

Ustawa o CIT nie zawiera przepisów, które przewidywałyby szczególny sposób opodatkowania przy modelu sprzedaży tzw. dropshipping, co oznacza, że stosować należy ogólne zasady wynikające z tej ustawy.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT:

Przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe.

Stosowanie do art. 12 ust. 3 ustawy o CIT:

Za przychody związane z działalnością gospodarczą i z działami specjalnymi produkcji rolnej, osiągnięte w roku podatkowym, a także za przychody uzyskane z zysków kapitałowych, z wyłączeniem przychodów, o których mowa w art. 7b ust. 1 pkt 1, uważa się także należne przychody, choćby nie zostały jeszcze faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont.

Ustawa o CIT nie definiuje ściśle pojęcia przychodu, jednakże na podstawie treści art. 12 powołanej ustawy można określić przychód jako wszelkie trwałe, bezzwrotne i definitywne przysporzenia majątkowe w postaci środków pieniężnych, dóbr majątkowych oraz świadczeń w naturze, niezależnie od tytułu prawnego ich uzyskania przez podatnika.

Literalna wykładnia powołanych przepisów prowadzi do wniosku, że do przychodów podatkowych zalicza się tylko takie przychody, które w danym momencie są trwałe, definitywne i bezwarunkowe. W konsekwencji, do przychodów podatkowych, podatnik powinien zaliczyć tylko takie przychody, które są mu należne. Nie będą to zatem jakiekolwiek przychody, lecz przychody, w stosunku do których podatnikowi przysługiwać będzie prawo do ich otrzymania i które stanowić będą jego trwałe przysporzenie majątkowe. Co do zasady więc, o zaliczeniu danego przysporzenia majątkowego do przychodów danej osoby prawnej decyduje definitywny charakter tego przysporzenia w tym sensie, że w sposób ostateczny faktycznie powiększa ono aktywa podatnika, lub pomniejsza jego pasywa. Od zasady tej, w ściśle określonych przypadkach, wprowadzone zostały przez ustawodawcę wyjątki. Katalog przysporzeń, których nie zalicza się do przychodów podatkowych jest zamknięty i zawarto go w art. 12 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Wskazać przy tym należy, że przychód w prawie podatkowym nie jest definiowany wynikowo (jako strata lub zysk podmiotu), a jako jakiekolwiek trwałe przysporzenie majątkowe, uzyskane poprzez przyrost aktywów lub zmniejszenie pasywów podatnika.

W przypadku podatników prowadzących działalność gospodarczą przychodem są również kwoty należne, nawet gdy nie zostały faktycznie otrzymane, pod warunkiem że kwoty te spełniają warunki wymienione powyżej (trwały, bezzwrotny i definitywny charakter).

Dany przychód zostaje przyporządkowany do źródła przychodów, jakim jest działalność gospodarcza, kiedy jest on związany z taką działalnością. Chodzi tu o wszystkie te przychody, które nie powstałyby, gdyby podatnik nie prowadził działalności gospodarczej. Ustawodawca wyraźnie bowiem wskazał w art. 12 ust. 3 ustawy o CIT, że dla zakwalifikowania danych przychodów do źródła przychodów, jakim jest działalność gospodarcza, wystarczy, że będą one związane z taką działalnością, a więc pomiędzy jej wykonywaniem a powstaniem takiego przychodu powinien istnieć związek przyczynowo-skutkowy, tzn. wszelkie przychody, których przyczyną powstania jest prowadzenie przez podatnika działalności gospodarczej są przychodami związanymi z działalnością gospodarczą.

Mając na uwadze powyższe, wzajemne relacje pomiędzy klientem i Spółką z jednej strony a Spółką i Sprzedawcą, z drugiej strony świadczą o tym, że Spółka nabywa towar od Sprzedawcy, a następnie sprzedaje go klientowi.

Jak wynika z wniosku, to Spółka:

-rozpatruje ewentualne reklamację;

-jest stroną odstąpienia i Spółka zwraca środki gdy odstąpienie klienta od umowy ma miejsce;

-w przypadku zwrotu towarów - zwraca nie tylko kwotę prowizji, ale całą kwotę jaką Klient zapłacił wcześniej za towar;

-decyduje o tym jakie towary oferuje na koncie (…);

-decyduje o cenie towaru;

-Spółka ma swoje konto na platformie (…) ze wskazanymi danymi Spółki, przez które nabywa towary od Sprzedawców;

-Spółka niekiedy dysponuje też kodami zniżkowymi na zamówienia, które sprzedawcy z Chin dodają do (…) i dzięki temu może kupować je taniej.

Z powyższego wynika, że Spółka ma pełną swobodę w zakresie tego jakie towary oferuje i po jakiej cenie. To Spółka występuje na platformie (…) jako kontrahent Sprzedawcy i to ona ewentualnie otrzymuje zniżki na nabycie towaru. Ponadto to Spółka jest odpowiedzialna przed klientem za rozliczenie płatności w przypadku odstąpienia od umowy i zwrotu towaru. Są to atrybuty które są właściwe dla dostawcy towaru a nie pośrednika, który działa w imieniu nabywcy towaru.

Należy tutaj dodatkowo zauważyć, że z art. 556 ustawy z 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu cywilny (Dz. U. z 2023 r. poz. 1610) wynika, że:

Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę (rękojmia).

Zatem to sprzedawca jest odpowiedzialny za rękojmię za wady, a nie pośrednik co również dodatkowo wskazuje, że to Państwa Spółka pełni rolę sprzedawcy, który przenosi prawo do rozporządzania towarem jak właściciel ze Spółki na klienta.

Mając na względzie okoliczności niniejszej sprawy w tym fakt, że efektem wykonanych czynności (istotą zamówienia) jest konkretny towar w postaci produktu prezentowanego na stronach internetowych, który w takiej postaci jest dostarczany bezpośrednio klientowi (ostatecznemu nabywcy), świadczenie stanowi dla celów podatku od towarów i usług dostawę towarów. Czynności podejmowane przez Spółkę w celu zrealizowania zamówienia nie stanowią dla klientów celu samego w sobie, klient jest zainteresowany nabyciem konkretnego produktu. W tym kontekście nie można mówić o sprzedaży przez Spółkę usługi pośrednictwa w zakupie.

Odnosząc wyżej cytowane przepisy prawa podatkowego do przedstawionego we wniosku stanu faktycznego stwierdzić należy, że opisane przez Spółkę transakcje stanowią sprzedaż towarów, zatem przychodem uzyskanym z tego tytułu będzie cała kwota otrzymana od Klienta z tytułu sprzedaży towaru.

Tym samym Państwa stanowisko w zakresie pytania nr 7 należało uznać za prawidłowe.

Odnosząc się z kolei do pytania nr 6 wskazać należy, że jest to pytanie warunkowe na które odpowiedzi oczekiwali Państwo w przypadku odpowiedzi twierdzącej na pytanie nr 1. Natomiast w zakresie pytania nr 1 dot. podatku od towarów i usług w interpretacji indywidualnej z dnia 2 października 2023 r., Znak: 0111-KDIB3-3.4012.238.2023.4.MPU Organ uznał stanowisko Wnioskodawcy za nieprawidłowe. Zatem Organ nie mógł udzielić odpowiedzi na pytanie nr 6.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Nadmienić należy, że w zakresie pytań dotyczących podatku od towarów i usług zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”). Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00