Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 4 grudnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.574.2023.1.KS

Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

12 października 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 4 października 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „(…)”.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca (…) jest gminą (…).

Wnioskodawca (…) stosownie do (…) jest gminą mającą status miasta na prawach powiatu.

W związku z powyższym Wnioskodawca realizuje zadania z zakresu administracji samorządowej należące zarówno do gminy, jak i powiatu.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Zadania z zakresu administracji samorządowej gminnej zostały określone w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 40 ze zm.) stanowiącym, iż zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. Zadania własne obejmują m.in. sprawy ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej (art. 7 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy).

Natomiast zadania samorządu powiatowego wskazano m.in. w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz.U. z 2022 r., poz. 1526 ze zm.), zgodnie z którym powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie m.in. ochrony środowiska i przyrody (art. 4 ust. 1 pkt 13 ww. ustawy).

Należy podkreślić, że Wnioskodawca w celu wykonywania zadań przypisanych jednostce samorządu terytorialnego może tworzyć jednostki organizacyjne. Do tych jednostek organizacyjnych zaliczyć należy jednostki budżetowe i samorządowe zakłady budżetowe.

W związku z wydanym 29 września 2015 r. orzeczeniem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie C-276/14 Gmina Wrocław oraz uchwałą Naczelnego Sądu Administracyjnego w składzie siedmiu sędziów, sygn. akt I FPS 4/15 z 26 października 2015 r., w których to stwierdzono m. in., że podmioty prawa publicznego, takie jak gminne jednostki budżetowe lub samorządowe zakłady budżetowe, nie mogą być uznane za podatników podatku od wartości dodanej, ponieważ nie spełniają kryterium samodzielności, począwszy od 1 stycznia 2016 r. nastąpiła centralizacja rozliczeń podatku od towarów i usług Wnioskodawcy oraz wszystkich utworzonych przez Wnioskodawcę jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych. Od tego momentu rozpoczęto rozliczanie podatku VAT ze wszystkimi utworzonymi jednostkami budżetowymi i samorządowymi zakładami budżetowymi pod jednym numerem NIP, nadanym dla Wnioskodawcy. Jedną z jednostek organizacyjnych Wnioskodawcy, działającą w formie jednostki budżetowej - A. (dalej: A.). Zgodnie ze statutem (…) przedmiotem działalności A. jest:

1)prowadzenie gospodarki leśnej w lasach powierzonych w administrowanie tej jednostce przez Wnioskodawcę z uwzględnieniem potrzeb:

a)nauki i dydaktyki,

b)ochrony walorów krajobrazowych,

c)ochrony dóbr kultury,

d)wypoczynku ludności,

e)ochrona zwierzyny dziko żyjącej,

2)prowadzenie działalności mającej na celu zachowanie i powiększanie zasobów leśnych na obszarze Wnioskodawcy,

3)sprawowanie nadzoru nad gospodarką leśną w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa,

4)prowadzenie spraw związanych ze sporządzeniem projektów planów urządzenia lasu, projektów uproszczonych planów urządzenia lasu, inwentaryzacji stanu lasu oraz projektów dokonywania zmiany tych planów w drodze aneksów, o których mowa w art. 23 ust. 1 ustawy o lasach.

W związku z zakresem realizowanych zadań Wnioskodawca wystąpił do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (dalej: NFOŚiGW) z wnioskiem o dofinansowanie na realizację projektu pn. „(…)”

Przedmiotem projektu jest rozbudowa części zewnętrznej (tzw. leśnej) istniejącego - B. (dalej: B.) o dodatkowe zagrody, woliery i wybiegi wraz z układem komunikacyjnym, systemem bezpiecznych śluz oraz z oświetleniem i monitoringiem wizyjnym oraz zakup dwóch palmerów, tj. aplikatorów pneumatycznych służących do usypiania zwierząt i umożliwiających przygotowanie zwierzęcia do transportu.

Zgodnie z założeniami projektu rozbudowa B. poprawi jakość świadczonych usług oraz warunki bytowe zwierząt wymagających czasowej opieki poprzez umożliwienie przebywania im na wybiegach zewnętrznych imitujących warunki naturalne z jednoczesnym ograniczeniem kontaktu z człowiekiem. Ponadto ułatwi ona przywracanie do natury zwierząt odchowanych od młodocianych stadiów oraz umożliwi interwencyjne przyjmowanie i opiekę nad dużymi drapieżnikami (...) w wolierach zapewniających bezpieczeństwo leczonym zwierzętom oraz obsłudze obiektu. Monitoring pozwoli na podniesienie bezpieczeństwa obiektu oraz możliwość prowadzenia obserwacji i badań naukowych.

Powyższy cel zostanie osiągnięty poprzez realizację kompleksowych działań inwestycyjnych (robót budowlano-montażowych). Zadanie objęte projektem realizowane i nadzorowane będzie przez A. Wszystkie wydatki kwalifikowalne objęte projektem to wydatki inwestycyjne, które ponoszone będą w imieniu Wnioskodawcy przez A. Całkowity koszt przedsięwzięcia wyniesie (…) zł, przy czym 10% z tej kwoty pokrytych będzie ze środków własnych Wnioskodawcy, natomiast 90% z dotacji NFOŚiGW.

Wydatki w przedmiotowym projekcie będą obejmować:

  • wykonanie dokumentacji projektowej oraz kosztorysu inwestorskiego;
  • przeprowadzenie prac budowlano-montażowych polegających na wykonaniu ogrodzenia zewnętrznego z siatki i ogrodzenia wewnętrznego panelowego z zabezpieczeniem podziemnym przed podkopem, wybudowaniu nowych wolier, zagród, wybiegów, bram wejściowych, dróg wewnętrznych oraz instalacji oświetlenia i monitoringu;
  • zakup dwóch palmerów, tj. aplikatorów pneumatycznych służących do usypiania zwierząt.

W związku z funkcjonowaniem rozbudowanego B. nie planuje się wystąpienia działalności opodatkowanej podatkiem VAT ani w okresie realizacji projektu, ani w późniejszym okresie trwałości. Wszystkie wydatki poniesione w ramach projektu wykorzystywane będą wyłącznie w związku z realizacją działalności statutowej Wnioskodawcy tj. ochroną środowiska (zapewnienie nieodpłatnej opieki, leczenia i rehabilitacji chorych, rannych i osieroconych dzikich zwierząt). Przewidywany okres realizacji projektu to 1 września 2023 r. - 31 grudnia 2024 r.

Pytanie

Czy Wnioskodawca przystępując do projektu pn. „(…)” będzie miało prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur związanych z realizacją ww. przedsięwzięcia?

Państwa stanowisko w sprawie

Państwa zdaniem, nie ma możliwości odliczenia kwot podatku VAT od wydatków związanych z realizacją przedmiotowego projektu.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1570, dalej: ustawa o VAT). W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Jak wynika z treści art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o VAT, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Natomiast w myśl art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności. Działalność gospodarcza, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy o VAT, obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy również zauważyć, że zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Oznacza to, że organ będzie uznany za podatnika podatku od towarów i usług w dwóch przypadkach, tj. gdy wykonuje czynności inne niż te, które mieszczą się w ramach jego zadań oraz, gdy wykonuje czynności mieszczące się w ramach jego zadań, ale czyni to na podstawie umów cywilnoprawnych.

W świetle powyższego stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem uniemożliwiającym natomiast podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest brak związku zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Zgodnie z przyjętymi założeniami w związku z funkcjonowaniem B. nie planuje się wystąpienia działalności opodatkowanej podatkiem VAT, ponieważ czynności związane z leczeniem zwierząt będą świadczone nieodpłatnie. Ponadto rozbudowany B. nie będzie wykorzystywany przez A., jak również przez żaden inny podmiot w ramach działalności opodatkowanej podatkiem VAT, a jedynie służyć będzie do realizacji celów statutowych, tj. ochrona środowiska.

Zatem w analizowanym przypadku nie będą spełnione przesłanki wskazane w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT i warunkujące prawo do odliczenia podatku naliczonego, tj. Miasto nie będzie działać jako podatnik VAT i wydatki związane z realizacją projektu nie będą służyć do wykonywania czynności opodatkowanych. Tym samym Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją przedmiotowego projektu.

Takie stanowisko potwierdził również Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w wydanych w zbliżonych stanach faktycznych w interpretacjach indywidualnych, m. in. 0113-KDIPT1-1.4012.573.2020.1.MW z 4 września 2020 r., 0114-KDIP4-1.4012.282.2023.1.BS z 4 lipca 2023 r.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej ustawą:

w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy:

kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto, ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Art. 88 ustawy określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jak już wskazano, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności powinien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Według zapisu art. 15 ust. 1 ustawy:

podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy:

działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Jak stanowi art. 15 ust. 6 ustawy:

nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych przepisów wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te, będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług, w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.

Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Stosownie do art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.):

gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy o samorządzie gminnym:

do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Jak stanowi art. 7 ust. 1 pkt 1 cyt. ustawy:

zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy: ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej.

Zgodnie z przepisem art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1526 ze zm.):

powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast na mocy art. 4 ust. 1 pkt 13 cyt. ustawy:

powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie ochrony środowiska i przyrody.

Z opisu sprawy wynika, że są Państwo czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Realizują Państwo zadania z zakresu administracji samorządowej należące zarówno do gminy, jak i powiatu. Wystąpili Państwo z wnioskiem o dofinansowanie na realizację projektu pn. „(…)”. Przedmiotem projektu jest rozbudowa części zewnętrznej (tzw. leśnej) istniejącego B. o dodatkowe zagrody, woliery i wybiegi wraz z układem komunikacyjnym, systemem bezpiecznych śluz oraz z oświetleniem i monitoringiem wizyjnym oraz zakup dwóch palmerów, tj. aplikatorów pneumatycznych służących do usypiania zwierząt i umożliwiających przygotowanie zwierzęcia do transportu. Wszystkie wydatki poniesione w ramach projektu wykorzystywane będą wyłącznie w związku z realizacją działalności statutowej, tj. ochroną środowiska (zapewnienie nieodpłatnej opieki, leczenia i rehabilitacji chorych, rannych i osieroconych dzikich zwierząt).

Państwa wątpliwości dotyczą kwestii braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją ww. Projektu.

Jak wskazano powyżej, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Mając na uwadze powołane wcześniej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że w opisanej sytuacji warunki określone w art. 86 ust. 1 ustawy uprawniające do odliczenia podatku naliczonego nie są spełnione. Zauważyć należy, że realizacja ww. Projektu odbywa się w ramach władztwa publicznego. Wykonując tę inwestycję działają Państwo jako organ administracji publicznej i mogą skorzystać ze środków prawnych o charakterze władczym. W takim ujęciu bez wątpienia nie mogą być Państwo uznani za podatnika, gdyż realizują Państwo zadania w zakresie ochrony środowiska i przyrody.

Ponadto, wydatki związane z realizacją Projektu nie służą/nie będą służyć do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Wskazali Państwo, że w związku z funkcjonowaniem rozbudowanego B., nie planuje się wystąpienia działalności opodatkowanej podatkiem VAT ani w okresie realizacji projektu, ani w późniejszym okresie trwałości.

W konsekwencji, nie będzie Państwu przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego, w związku z realizacją projektu pn. „(…)”.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634, ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00