Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 26 stycznia 2022 r., sygn. III SA/Wa 1587/21

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Marta Waksmundzka-Karasińska, Sędziowie sędzia WSA Ewa Izabela Fiedorowicz, sędzia WSA Jacek Kaute (sprawozdawca), , po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 26 stycznia 2022 r. sprawy ze skargi T.S. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 6 maja 2021 r. nr 0114-KDIP3-1.4011.69.2021.4.MZ w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną w części uznającej stanowisko wnioskodawcy za nieprawidłowe, 2) zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz T.S. kwotę 697 zł (słownie: sześćset dziewięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Pismem z dnia 26 stycznia 2021 r. T.S. (Skarżący, Strona, Wnioskodawca) zwrócił się do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (Organ, Dyrektor) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową.

We wniosku (oraz w jego uzupełnieniu) przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe:

Skarżący jest wspólnikiem w spółce komandytowej, tj. J. Sp. z o.o. Sp. k. ("Spółka", "J."). Wnioskodawca dochody osiągane z prowadzonej działalności gospodarczej w formie Spółki rozlicza na podstawie art. 30c w związku z art. 5b ust. 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1387, z późn. zm., dalej "Ustawa o PIT", "u.p.d.o.f.")

Od początku istnienia Spółki, jej przedmiot działalności gospodarczej obejmował obszar IT. Działalność Spółki spełnia przy tym definicję działalności badawczo-rozwojowej. Spółka prowadzi bowiem prace rozwojowe będące działalnością twórczą, które podejmuje w sposób systematyczny, a celem tych prac jest zwiększenie zasobów wiedzy oraz wykorzystanie zasobów wiedzy do tworzenia nowych zastosowań. Celem Spółki jest zaoferowanie użytkownikom urządzeń mobilnych nowych, oryginalnych produkcji (gier mobilnych), które będą przy tym cechowały się indywidualnością w porównaniu do dostępnych na rynku gier mobilnych. Prace w tym zakresie na rzecz Spółki prowadzą głownie jej wspólnicy będący komandytariuszami, tj. K.G. (tj. Wspólnik K.G.) oraz T.S. (dalej Wspólnik T.S.) - łącznie dalej zwani "Wspólnikami" lub "Komandytariuszami", z wykorzystaniem również usług świadczonych przez podmioty zewnętrzne.

Przed zawiązaniem Spółki, od października 2015 r. Wspólnik K.G. w ramach prowadzonej jednoosobowej działalności gospodarczej N.(dalej: "N.") oraz Wspólnik T.S., pracowali nad stworzeniem gry na urządzenia mobilne – B. (dalej "B." lub "Gra"). Prace nad B. zostały zakończone w październiku 2017 r. (publikacja Gry w [...]), natomiast w listopadzie 2017 r. Gra została wniesiona aportem do Spółki. W momencie wniesienia Gry do Spółki jako aport, na J. zostały przeniesione prawa autorskie do Gry, które przysługiwały Komandytariuszom w związku z jej wytworzeniem na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz. U. z 2019 r., poz. 1231, z późn. zm., dalej "PAIPP"). Wspólnicy wnieśli również aportem swoją wiedzę i doświadczenie w zakresie wiedzy technicznej i pozatechnicznej związanej z tworzeniem gier na urządzenia mobilne. Natomiast po wniesieniu Gry aportem do Spółki, prace nad rozwinięciem B. były kontynuowane w Spółce do 2019 r. W tym zakresie wykorzystywana była głównie praca Wspólników oraz usługi świadczone przez inne podmioty, np. na podstawie umów o dzieło. Mając powyższe na uwadze, w ocenie Wnioskodawcy Spółka dokonała ulepszenia oraz rozwinięcia Gry, a działania prowadzone przez Spółkę przyczyniły się do wzrostu użyteczności oraz funkcjonalności Gry. B. jest przy tym grą mobilną udostępnianą w formacie free-to-play. Pierwsze przychody związane z B. zostały osiągnięte jeszcze przez N. w październiku 2017 r., natomiast pierwszy przychód J. miał miejsce w lutym 2018 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00