Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14 lutego 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.35.2024.1.DW

Ustalenie, czy Spółka może prowadzić jedną wspólną ewidencję rachunkową jeśli prowadzi działalność na podstawie DoW1 i DoW2, oraz czy pomoc publiczna z DoW1 i DoW2 powinna być rozliczana zgodnie z datami ich wydania (kolejność chronologiczna)

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

25 stycznia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek, z 3 stycznia 2024 r., o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy:

- dla celów ustalenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie DoW1 oraz DoW2 Spółka może prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, prowadzonej na podstawie posiadanych DoW1 oraz DoW2,

- zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych powinien podlegać dochód uzyskiwany z tytułu działalności prowadzonej w ramach DoW1 i DoW2 w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystany zostanie limit dostępnej pomocy publicznej w ramach DoW1, a po jego wykorzystaniu, gdy limit pomocy publicznej z niej wynikający nie będzie wystarczający do objęcia całości dochodu (podlegającego pod zwolnienie) tym właśnie zwolnieniem podatkowym, otrzymana pomoc publiczna będzie rozliczana z dostępnym limitem wynikającym z DoW2 chronologicznie, tj. w kolejności ustalonej zgodnie z datami wydania DoW1 oraz DoW2.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca jest spółką (…) podlegającą nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce, zajmującą się produkcją (…)

(…) 2022 r. na rzecz Spółki wydana została Decyzja o wsparciu nr (…) (dalej: „DoW1”), o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 74 ze zm., dalej „Ustawa o WNI”), w związku z realizacją nowej inwestycji polegającej na zwiększeniu zdolności produkcyjnych istniejącego zakładu w (…) położonego na nieruchomościach oznaczonych numerami: (…) (dalej: „Zakład”).

Zakres DoW1 obejmuje prowadzenie działalności gospodarczej, rozumianej jako działalność zarobkowa, wykonywana we własnym imieniu i w sposób ciągły, w zakresie określonym w następujących pozycjach Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) Głównego Urzędu Statystycznego, wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2015 r. poz. 1676, z późn. zm.):

- (…)

Wnioskodawca kładzie duży nacisk na rozwój prowadzonej działalności mającej na celu pozyskiwanie nowych rynków i klientów, a tym samym sukcesywne zwiększanie zdolności produkcyjnych istniejącego Zakładu, co wiąże się z koniecznością przeprowadzania kolejnych inwestycji. W konsekwencji, Spółka wystąpiła z wnioskiem o wydanie kolejnej decyzji o wsparciu na realizację nowej inwestycji dotyczącej wzrostu mocy produkcyjno-usługowych Zakładu, którą otrzymała dnia (…) 2023 r. (Decyzja o wsparciu nr (…), dalej: „DoW2”). Miejscem realizacji inwestycji objętej DoW2 są te same grunty, co w przypadku DoW1 - te same grunty zostały wskazane w treści DoW1 jak i DoW2.

Zgodnie z treścią DoW2 obejmuje ona prowadzenie działalności gospodarczej, rozumianej jako działalność zarobkowa, wykonywana we własnym imieniu i w sposób ciągły, w zakresie określonym w następujących pozycjach Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) Głównego Urzędu Statystycznego, wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2015 r. poz. 1676, z póżn. zm.):

- (…)

Nowa inwestycja objęta DoW2 (podobnie jak w przypadku DoW1) będzie bezpośrednio dotyczyć całości procesu produkcyjnego i usługowego realizowanego dotychczas w Zakładzie z udziałem aktywów posiadanych już przez Spółkę.

Na moment składania niniejszego wniosku, Spółka jest w trakcie realizacji inwestycji objętej DoW1, dla której termin zakończenia został określony na 31 grudnia 2026 r. oraz inwestycji objętej DoW2, dla której termin zakończenia został określony na 31 grudnia 2027 r.

DoW1 oraz DoW2 objęły zasadniczy przedmiot działalności Wnioskodawcy, z tytułu której uzyskuje ona przychody podlegające zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, tj. z działalności produkcyjnej w zakresie (…).

Spółka rozpoczęła korzystanie ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie dostępnego limitu pomocy publicznej wygenerowanego z tytułu poniesienia kosztów kwalifikowanych w ramach inwestycji objętej DoW1.

Spółka posiada status średniego przedsiębiorcy i prowadzi swoje księgi rachunkowe na podstawie polskich przepisów o rachunkowości.

Spółka prowadzi i prowadzić będzie rozdzielność jak chodzi o kalkulację dostępnego limitu zwolnienia w ramach DoW1 i DoW2.

Pytania

1. Czy dla celów ustalenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie DoW1 oraz DoW2 Spółka może prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, prowadzonej na podstawie posiadanych DoW1 oraz DoW2?

2. Czy zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych powinien podlegać dochód uzyskiwany z tytułu działalności prowadzonej w ramach DoW1 i DoW2 w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystany zostanie limit dostępnej pomocy publicznej w ramach DoW1, a po jego wykorzystaniu, gdy limit pomocy publicznej z niej wynikający nie będzie wystarczający do objęcia całości dochodu (podlegającego pod zwolnienie) tym właśnie zwolnieniem podatkowym, otrzymana pomoc publiczna będzie rozliczana z dostępnym limitem wynikającym z DoW2 chronologicznie, tj. w kolejności ustalonej zgodnie z datami wydania DoW1 oraz DoW2?

Państwa stanowisko w sprawie

Stanowisko Wnioskodawcy do pytania nr 1:

Zdaniem Wnioskodawcy, w celu ustalenia wysokości dochodu (lub straty) z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na podstawie DoW1 oraz DoW2, Spółka może prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, prowadzonej na podstawie posiadanych DoW1 oraz DoW2.

Stanowisko Wnioskodawcy do pytania nr 2:

Zdaniem Wnioskodawcy, zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych powinien podlegać dochód uzyskiwany z tytułu działalności prowadzonej w ramach DoW1 i DoW2, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystywany zostanie limit dostępnej pomocy publicznej w ramach DoW1, a po jego wykorzystaniu, gdy limit pomocy publicznej z niej wynikający nie będzie wystarczający do objęcia całości dochodu (podlegającego pod zwolnienie) tym właśnie zwolnieniem podatkowym, otrzymana pomoc publiczna będzie rozliczana z dostępnym limitem wynikającym z DoW2 chronologicznie, tj. w kolejności ustalonej zgodnie z datami wydania DoW1 oraz DoW2.

Uzasadnienie do pytania nr 1:

Zgodnie z art. 3 Ustawy o WNI, wsparcie na realizację nowej inwestycji jest udzielane w formie zwolnienia od podatku dochodowego. W myśl art. 4 Ustawy o WNI zwolnienie, od podatku dochodowego, na zasadach określonych odpowiednio w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych albo w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych, stanowi pomoc regionalną, przy czym wielkość tej pomocy publicznej nie może przekroczyć jej maksymalnej dopuszczalnej wielkości określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 14 ust. 3 Ustawy o WNI.

Na podstawie art. 14 ust. 1 pkt 2 Ustawy o WNI, przedmiotem decyzji o wsparciu jest nowa inwestycja podatnika, realizowana w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, która nie została wyłączona stosownymi regulacjami, wydanymi na podstawie ust. 3 pkt 1 tego przepisu. Treść decyzji o wsparciu została wskazana w art. 15 Ustawy o WNI, i określa czas obowiązywania decyzji, przedmiot działalności gospodarczej oraz warunki, które przedsiębiorca jest zobowiązany spełnić.

Zdaniem Wnioskodawcy, kluczowe jest odniesienie się do literalnego brzmienia treści art. 13 ust. 6 Ustawy o WNI stanowiącego, iż w przypadku, gdy przedsiębiorca posiada co najmniej dwie decyzje o wsparciu, rozliczenie pomocy publicznej następuje zgodnie z kolejnością wydania decyzji o wsparciu.

Na mocy art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2805 ze zm. dalej: „Ustawa o CIT”), wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, z działalności gospodarczej osiągnięte z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w Ustawie o WNI, i uzyskane na terenie określonym w tej decyzji o wsparciu, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Zgodnie z art. 17 ust. 4 Ustawy o CIT, zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34 i 34a, przysługują podatnikowi wyłącznie odpowiednio z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie określonym w zezwoleniu lub z tytułu dochodów uzyskanych z realizacji nowej inwestycji na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Na podstawie art. 9 ust. 1 Ustawy o CIT, podatnicy są zobowiązani do prowadzenia ewidencji rachunkowej, zgodnie z odrębnymi przepisami, w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych informacji niezbędnych do obliczenia wysokości odpisów amortyzacyjnych zgodnie z przepisami art. 16a-16m.

Jednocześnie, zgodnie z brzmieniem art. 17 ust. 6a Ustawy o CIT, w przypadku prowadzenia przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej również poza terenem specjalnej strefy ekonomicznej określonym w zezwoleniu lub terenem określonym w decyzji o wsparciu, działalność prowadzoną na terenie strefy lub na terenie określonym w decyzji o wsparciu wydziela się organizacyjnie, a wielkość zwolnienia określa się w oparciu o przychody i koszty uzyskania przychodów jednostki organizacyjnej prowadzącej działalność określoną w zezwoleniu lub w decyzji o wsparciu.

Wskazane przepisy nie narzucają więc obowiązku przypisywania dochodu do konkretnych decyzji o wsparciu. Wymogi w nich zawarte wskazują jedynie aby na podstawie prowadzonych przez podatnika ksiąg rachunkowych możliwe było ustalenie odrębnego wyniku podatkowego dla działalności gospodarczej, z której dochód korzysta ze zwolnienia od opodatkowania oraz dla działalności, z której dochód podlega opodatkowaniu. W świetle tego, zdaniem Wnioskodawcy, rozliczenie pomocy publicznej powinno odbywać się zatem zgodnie z kolejnością wydanych decyzji o wsparciu, na co wprost wskazuje art. 13 ust. 6 Ustawy o WNI.

Zdaniem Wnioskodawcy, dokonując wykładni art. 13 pkt 6 Ustawy o WNI należy stwierdzić, że jedynym warunkiem łącznego rozliczania pomocy publicznej jest posiadanie co najmniej dwóch decyzji o wsparciu, co jak wskazuje Spółka w opisie stanu faktycznego niniejszego wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej zostało spełnione - Wnioskodawca jest w posiadaniu DoW1 i DoW2, a tym samym planuje rozliczyć na ich podstawie pomoc publiczną w formie zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym.

W ocenie Wnioskodawcy, norma prawna wyprowadzona z art. 13 pkt 6 Ustawy o WNI, przy użyciu wyłącznie wykładni językowej jest wystarczająca do uzyskania jednoznacznego rezultatu, sprowadzającego się do przyjęcia, że podatnik posiadający co najmniej dwie decyzje o wsparciu ma obowiązek rozliczania pomocy publicznej chronologicznie, zgodnie z kolejnością wydania decyzji o wsparciu na podstawie jednej wspólnej ewidencji.

Wnioskodawca podkreśla, że brak jest jakichkolwiek uregulowań prawnych, które bezpośrednio nakładałyby na przedsiębiorców obowiązek wydzielania organizacyjnego działalności prowadzonej na podstawie różnych decyzji o wsparciu, jak również samego wyodrębniania wyniku podatkowego, który został osiągnięty w ramach poszczególnych projektów inwestycyjnych, objętych odrębnymi decyzjami o wsparciu. W konsekwencji, skoro przedmiotowy obowiązek nie został bezpośrednio sformułowany przez ustawodawcę, nie można go domniemywać i wymagać jego wypełniania przez przedsiębiorców. Należy także zwrócić uwagę, że w przepisie art. 13 ust. 6 Ustawy WNI, nie zawarto żadnych zastrzeżeń dotyczących wyjątków od zasady chronologicznego rozliczania pomocy publicznej na podstawie decyzji o wsparciu, dlatego w ocenie Wnioskodawcy, skoro ustawodawca tych rozróżnień nie wprowadził, to nie powinny być one domniemywane.

W związku z tym, Spółka może prowadzić jedną, wspólną ewidencję dochodów uzyskiwanych na podstawie dwóch decyzji na potrzeby rozliczenia dochodu zwolnionego z opodatkowania.

Warto zauważyć, że stanowisko to znalazło potwierdzenie w treści Objaśnień podatkowych z dnia 6 marca 2020 r., dotyczących ustalania dochodu zwolnionego z opodatkowania podatkiem dochodowym związanego z działalnością gospodarczą określoną w decyzji o wsparciu, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (dalej: „Objaśnienia”) z których wynika, że gdy przedsiębiorca osiąga dochody z nowych inwestycji na podstawie co najmniej dwóch decyzji o wsparciu istnieje możliwość kumulacji przychodów oraz kosztów, a także wyliczania dochodu podlegającego zwolnieniu (str. 40 pkt 63 Objaśnień). Jednocześnie, zgodnie z Objaśnieniami (str. 34 pkt 44), jeżeli podatnik uzyska kilka decyzji o wsparciu przychody wynikające z realizacji nowych inwestycji podlegają sumowaniu (nie muszą być wydzielane na poszczególne nowe inwestycje).

Jednocześnie Wnioskodawca zaznacza, że stanowisko, jakie chce potwierdzić Spółka w ramach uzasadnienia do pytania nr 1, było już przedmiotem wielu rozstrzygnięć przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w wydanych interpretacjach indywidualnych, przykładowo:

- z dnia 21 czerwca 2023 r., sygn. 0111-KDIB1-3.4010.298.2023.1.AN, w której organ wskazał, że „stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1, tj. ustalenia, czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności prowadzonej w ramach DoW i planowanej do pozyskania decyzji o wsparciu, Spółka może (będzie mogła) prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, prowadzonej na podstawie posiadanych w danym okresie decyzji o wsparciu, należało uznać za prawidłowe”,

- z dnia 16 maja 2023 r., sygn. 0111-KDIB1-3.4010.173.2023.1.MBD, w której organ wskazał, że „stwierdzić należy, że stanowisko Wnioskodawcy w zakresie ustalenia, czy Spółka może prowadzić łączną ewidencję kosztów i łączną ewidencję przychodów działalności zwolnionej, prowadzonej w Polskiej Strefie Inwestycji (PSI) dla inwestycji objętej Decyzją nr 1 i 2, należy uznać za prawidłowe”,

- z dnia 1 marca 2023 r., sygn. 0111-KDIB1-3.4010.11.2023.1.ZK, w której organ wskazał, że „stanowisko Wnioskodawcy w zakresie ustalenia, czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności prowadzonej w ramach obecnie posiadanej Decyzji nr 1 oraz Decyzji nr 2, Spółka będzie uprawniona do prowadzenia jednej ewidencji rachunkowej i podatkowej dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych (wspólnej dla obu Decyzji), wykorzystując w konsekwencji prowadzenia jednej ewidencji rachunkowej dla działalności zwolnionej najpierw limit pomocy publicznej w ramach posiadanej Decyzji nr 1, a po jego wyczerpaniu limit dostępny w ramach Decyzji nr 2, jest prawidłowe”.

Mając na uwadze powyższe, Wnioskodawca wnosi o uznanie jej stanowiska w zakresie pytania nr 1 sformułowanego w niniejszym wniosku za prawidłowe.

Uzasadnienie do pytania nr 2:

Wnioskodawca podkreśla, że argumentacja przedstawiona w uzasadnieniu stanowiska do pytania nr 1 ma także zastosowanie do niniejszego uzasadnienia stanowiska Wnioskodawcy w kontekście pytania nr 2.

Spółka podkreśla, że z literalnego brzmienia z art. 13 ust. 6 Ustawy o WNI wynika, że rozliczenie pomocy publicznej „następuje” zgodnie z kolejnością wydania decyzji o wsparciu. Tym samym, uzasadnione jest zdaniem Spółki stwierdzenie, że po stronie podatnika nie tyle powstaje uprawnienie do rozliczania pomocy publicznej w określony sposób, co z powołanej regulacji wywieść należy obowiązek rozliczania pomocy publicznej chronologicznie, zgodnie z kolejnością wydania decyzji o wsparciu. Rozliczenie pomocy publicznej następuje w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystywany jest limit pomocy publicznej w ramach decyzji o wsparciu wydanej najwcześniej, a gdy limit wynikający z tej decyzji o wsparciu jest niewystarczający, otrzymana pomoc publiczna powinna być rozliczana z dostępnym limitem wynikającym z kolejnych decyzji o wsparciu, w kolejności ustalonej zgodnie z datami ich wydania.

Zdaniem Wnioskodawcy, uzasadnienie to również znajduje potwierdzenie w treści Objaśnień (str. 20-21 pkt 33): „Zgodnie z art. 13 ust. 6 ustawy o WNI w przypadku, gdy przedsiębiorca posiada co najmniej dwie decyzje o wsparciu, rozliczenie pomocy publicznej następuje zgodnie z kolejnością wydania decyzji o wsparciu. Zasadę tę stosuje się również, gdy przedsiębiorca korzysta z pomocy publicznej zarówno na podstawie decyzji o wsparciu, jak i na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (dalej: „ustawa o SSE”), na prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Rozliczenie pomocy publicznej następuje w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystywany jest limit pomocy publicznej w ramach zezwolenia (decyzji) wydanego najwcześniej, a gdy limit wynikający z tego zezwolenia (decyzji) jest niewystarczający, otrzymana pomoc publiczna powinna być rozliczana z dostępnym limitem wynikającym z kolejnych zezwoleń (decyzji), w kolejności ustalonej zgodnie z datami ich wydania”.

Podkreślenia wymaga także fakt, że stanowisko w podobnych stanach faktycznych potwierdzające możliwość chronologicznego korzystania z dostępnej pomocy publicznej w sytuacji uzyskania więcej niż jednej decyzji o wsparciu zaprezentowane zostało w interpretacjach Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej przykładowo w:

- interpretacji indywidualnej z dnia 24 października 2023 r., sygn. 0111-KDIB1-3.4010.585.2023.1.DW, w której organ wskazał, że „za prawidłowe należy uznać stanowisko Wnioskodawcy, dotyczące ustalania, czy zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych powinien podlegać dochód uzyskiwany z tytułu prowadzenia działalności prowadzonej w ramach decyzji o wsparciu w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystywany jest (będzie) limit dostępnej pomocy publicznej w ramach decyzji o wsparciu wydanej najwcześniej tj. Decyzji 1, a po jego wykorzystaniu, gdy limit pomocy publicznej z niej wynikający nie jest wystarczający do objęcia całości dochodu zwolnieniem podatkowym, otrzymana pomoc publiczna powinna być rozliczana z dostępnym limitem wynikającym z Decyzji 2 lub kolejnych decyzji o wsparciu uzyskanych przez Spółkę, w kolejności ustalonej zgodnie z datami ich wydania na podstawie jednej wspólnej ewidencji”;

- interpretacji indywidualnej z dnia 19 października 2023 r., sygn. 0111-KDIB1-3.4010.552.2023.1.JG, w której organ wskazał, że „Podsumowując, mając na względzie zaprezentowaną argumentację, zdaniem Spółki, zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych powinien podlegać dochód uzyskiwany z tytułu wykonywania działalności prowadzonej w ramach decyzji o wsparciu w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystany zostanie limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Decyzji 1, a po jej wykorzystaniu, gdy limit pomocy publicznej wynikający z tej decyzji nie będzie wystarczający do objęcia całości dochodu zwolnieniem z opodatkowania CIT, otrzymana pomoc publiczna będzie rozliczana z dostępnym limitem pomocy publicznej wynikającym z Decyzji 2, a następnie z każdej kolejnej uzyskanej przez Spółkę decyzji o wsparciu, na podstawie jednej wspólnej ewidencji - tj. chronologicznie, w kolejności ustalonej zgodnie z datami wydania decyzji o wsparciu”,

- interpretacji indywidualnej z dnia 21 czerwca 2023 r., sygn. 0111-KDIB1-3.4010.298.2023.1.AN, w której organ wskazał, że „za prawidłowe należy uznać stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 2, tj. ustalenia, czy zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych powinien podlegać dochód uzyskiwany z tytułu prowadzenia działalności prowadzonej w ramach DoW i planowanej do pozyskania decyzji o wsparciu, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystywany jest (będzie) limit dostępnej pomocy publicznej w ramach decyzji o wsparciu wydanej najwcześniej tj. DoW 1, a po jego wykorzystaniu, gdy limit pomocy publicznej z niej wynikający nie jest wystarczający do objęcia całości dochodu zwolnieniem podatkowym, otrzymana pomoc publiczna powinna być rozliczana z dostępnym limitem wynikającym z kolejnych decyzji o wsparciu w kolejności ustalonej zgodnie z datami ich wydania (w tym również w ramach planowanej do pozyskania decyzji o wsparciu)”.

Mając na uwadze powyższe, Spółka wnosi o uznanie jej stanowiska w zakresie pytania nr 2 sformułowanego w niniejszym wniosku za prawidłowe.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego Państwa stanowiska w sprawie.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm., dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA),

albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00