Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 12 lutego 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-1.440.447.2023.4.MW

WIS ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWE – „usługi związane z administracją przedsiębiorstwa” polegające na aktualizacji i archiwizacji dokumentacji oraz realizacji bieżących spraw administracyjnych.

Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r., poz. 1570, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 16 października 2023 r. (data wpływu 23 października 2023 r.), uzupełnionego pismami: z dnia 27 grudnia 2023 r. (data wpływu 29 grudnia 2023 r.) oraz z dnia 30 stycznia 2024 r. (data wpływu 2 lutego 2024 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.

Przedmiot wniosku: usługa (świadczenie kompleksowe) – „usługi związane z administracją przedsiębiorstwa” polegające na aktualizacji i archiwizacji dokumentacji oraz realizacji bieżących spraw administracyjnych

Opis świadczenia: W ramach świadczenia będącego przedmiotem wniosku, Wnioskodawca – na podstawie zawartej umowy – będzie wykonywał następujące czynności:

-aktualizacja i archiwizacja dokumentacji,

-realizacja bieżących spraw administracyjnych.

Aktualizacja dokumentacji będzie polegać na weryfikacji jej aktualności zarówno pod względem formalnym jak i merytorycznym z obowiązującymi przepisami prawa, uaktualnieniu posiadanej dokumentacji będą podlegać w szczególności regulaminy, dokumenty pracownicze. Wnioskodawca będzie archiwizował dokumenty będące podstawą współpracy z kontrahentami, podstawą do wystawiania faktur, notatki z negocjacji z kontrahentami Zleceniodawcy oraz umowy, które zostały rozwiązane.

Realizacja bieżących spraw administracyjnych będzie polegała na wspieraniu Zamawiającego w kontaktach z urzędami administracji publicznej, a także w wyborze dostawców świadczących usługi niezbędne dla prowadzenia działalności gospodarczej i biura, tj. wybór biura rachunkowego, wybór konta bankowego, wybór innych dostawców oraz kontakcie z nimi, wspieranie Zamawiającego w obsłudze e-maila oraz odbieraniu telefonu komórkowego, przygotowanie informacji niezbędnych do wystawienia faktur i innych dowodów księgowych, obliczanie należności od klientów z tytułu działalności prowadzonej przez kontrahenta, obsługa drogą mailową korespondencji z podmiotami współpracującymi z kontrahentem, kontrola zobowiązań i należności od klientów (bieżące sprawdzanie stanu należności i ewentualnych przeterminowanych należności), prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników i współpracowników, zlecanie dokonywania płatności przez kontrahenta za pośrednictwem rachunku bankowego, przyjmowanie korespondencji kontrahenta i przekazywanie ich odpowiednim pracownikom bądź podmiotom współpracującym, prowadzenie za Zamawiającego innych usług administracyjnych, jak sprawdzanie i aktualizacja informacji, wpisywanie ich do odpowiednich tabel (raportowanie) na podstawie danych uzyskanych od Zamawiającego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00