Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 6 lipca 2023 r., sygn. III SA/Wa 807/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Ewa Izabela Fiedorowicz (sprawozdawca), Sędziowie sędzia WSA Agnieszka Baran, asesor WSA Maciej Borychowski, Protokolant referent stażysta Maria Pawlik, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 lipca 2023 r. sprawy ze skargi P. sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] stycznia 2023 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz P. sp. z o.o. z siedzibą w W. kwotę 697 zł (słownie: sześćset dziewięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

P. sp. z o. o. z siedzibą w W. (dalej: wnioskodawca, spółka lub skarżąca) wystąpiła o wydanie interpretacji indywidualnej co do ustalenia, czy:

- uzyskanie przychodu ze sprzedaży produktu z opisanej w stanie faktycznym nowej linii produktów dostosowanych do klientów indywidualnych (produkty te będą dystrybuowane poprzez sieci handlowe), choćby z pierwszej niewielkiej partii, będzie uprawniało wnioskodawcę do skorzystania z ulgi opisanej w art. 18eb ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U.2020.1406 t.j., dalej: ustawa o CIT);

- w przypadku produkcji własnej spełnieniem warunku zwiększenia przychodów będzie uzyskanie wartościowego wzrostu przychodów ze sprzedaży produktów ogółem z rachunku zysków i strat w stosunku do roku poprzedniego, bez względu jak duży byłby to wzrost procentowy (wartość bezwzględna);

- wnioskodawca ma prawo do zaliczenia do ulgi z tyt. zwiększenia przychodów ze sprzedaży wszystkich kosztów działań związanych w wprowadzeniem nowej linii produktowej na rynek krajowy wskazanych w pkt 61 (opis zdarzenia przyszłego).

We wniosku przedstawiono zdarzenie przyszłe, z którego wynikało, że wnioskodawca powstał w 2013 roku wskutek przekształcenia spółki cywilnej P. s.c. w P sp. z o.o., zgodnie z uchwałą o przekształceniu z 21 stycznia 2013 r., (...) art. 551 § 2 ustawy z 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz.U. Dz.U.2020.1526, dalej k.s.h.). Obecnymi udziałowcami spółki są dwie osoby fizyczne: Pan X (92% udziałów) i Pani Y (8% udziałów), na stałe zamieszkujący w Polsce. Spółka jest czynnym podatnikiem VAT i płatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych od całości swoich przychodów. Przedmiotem prowadzonej przez wnioskodawcę działalności gospodarczej jest, m.in., produkcja makaronów i dań gotowych głębokiego mrożenia, przy czym firma wnioskodawcy wyspecjalizowała się w produkcji świeżych, głęboko mrożonych makaronów według oryginalnych włoskich receptur. W ostatnich latach spółka intensywnie rozwijała się, w tym poniosła istotne nakłady na budowę i uruchomienie nowego zakładu produkcyjnego, którego moce produkcyjne umożliwiają dalszy rozwój. W związku z planowanymi działaniami rozwojowymi wnioskodawca chciałby skorzystać z preferencji przewidzianych w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych określanych jako tzw. "ulga na ekspansję". W ramach prowadzonej działalności wnioskodawca dotychczas specjalizował się w zaopatrzeniu restauracji, głównie współpracując z branżą H. (hotele, restauracje, cateringi). W bieżącym roku wnioskodawca podejmuje działania w kierunku intensywnego wzrostu sprzedaży, umocnienia pozycji spółki na rynku, zwiększenia obszaru kraju objętego dostępem do wyrobów spółki poprzez oddziały poszczególnych dystrybutorów, pozyskanie nowych dystrybutorów. Równolegle w bieżącym roku wnioskodawca jest na etapie wdrażania działań mających na celu rozszerzenie oferty swoich produktów na rynki krajowe dotychczas nie obsługiwane, tj. sieci handlowe (supermarkety) obsługujące klienta detalicznego. W tym celu, wnioskodawca zaplanował nową linię produktów dostosowanych do tego kanału dystrybucji, które planuje wprowadzić na rynek. Nowa linia wyrobów będzie rozwijana i dostosowywana do pojawiających się potrzeb klientów. W związku z rozwojem nowej marki wnioskodawca począwszy od roku 2022 będzie ponosił koszty:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00