Interpretacja
Partycypacja gminy w kosztach związanych z koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej - stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 27 września 2023 r., sygn. NA.III-422-38/2023
Działając na podstawie art. 13 pkt 11 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1325) w odpowiedzi na wniosek o udzielenie wyjaśnienia:
1. czy na podstawie art. 191 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej gmina obowiązana jest do partycypowania w kosztach związanych z zatrudnieniem koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej,
2. czy na podstawie powyższego przepisu gmina obowiązana jest partycypować we wszystkich szeroko rozumianych, przedstawionych kosztach związanych z zatrudnieniem koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, przypadających na tego koordynatora, czy tylko tych bezpośrednio związanych z wynagradzaniem koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej (tj. wynagrodzenie pracownika i pochodne od wynagrodzenia), a ponadto w tym przypadku w jaki sposób i w oparciu o jakie dokumenty gmina powinna weryfikować wysokość przedstawionych kosztów, uprzejmie wyjaśniam i informuję, co następuje:
Na podstawie art. 176 pkt 5 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1426 ze zm.; dalej: u.w.r.s.p.z.) do zadań 2 własnych gminy należy współfinansowanie pobytu dziecka w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka, placówce opiekuńczo-wychowawczej, regionalnej placówce opiekuńczo-terapeutycznej lub interwencyjnym ośrodku preadopcyjnym.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right