Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Odpowiedź Ministra Edukacji na interpelację nr 1660 w sprawie zajęć warsztatowych w szkołach i przedszkolach dotyczących przeciwdziałania dyskryminacji dzieci z rodzin zastępczych i adopcyjnych

Treść interpelacji:

Dane wskazują, że w polskich rodzinach lawinowo wzrasta zjawisko przemocy domowej. Skutkuje to rosnącą liczbą interwencji służb, a w wielu przypadkach również odebraniem dzieci rodzicom biologicznym. Zgodnie z prawem, w takich sytuacjach, nieletni są umieszczani w systemie tzw. rodzinnej pieczy zastępczej lub, w wypadku braku miejsc w rodzinach zastępczych – również w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. W najbardziej drastycznych sytuacjach, w toku postępowania, rodziców pozbawia się władzy rodzicielskiej i odbiera tego rodzaju prawa. To stwarza szansę na adopcję, czyli znalezienie dziecku z bagażem trudnych doświadczeń nowego, kochającego domu.

Niestety, docierają do mnie informacje, że zwłaszcza dzieci przebywające w rodzinnym systemie pieczy zastępczej, spotykają się z ostracyzmem wśród rówieśników. Stąd, o czym jestem przekonana, pilna potrzeba prowadzenia zajęć warsztatowych w szkołach (zwłaszcza podstawowych, choć nie tylko) oraz w przedszkolach, dotyczących przeciwdziałania tego rodzaju dyskryminacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00