Artykuł
Skarbówka patrzy na lajki na Facebooku
Na zorganizowanie konkursu, w którym uczestnik musi polubić post w portalu społecznościowym, aby mieć szansę na nagrodę, trzeba mieć zezwolenie - uznał NSA
Oznacza to w praktyce, że przedsiębiorcy chcący wypromować swoją działalność poprzez konkursy organizowane w mediach społecznościowych nie mogą wybrać modelu promocji opartego na najprostszych zadaniach dla uczestników. Grozi im za to bowiem wielotysięczna kara od skarbówki.
Lajk na fejsie
Sprawa zaczęła się od konkursu zorganizowanego na Facebooku w 2017 r. przez jeden ze sklepów. Administrator konta w portalu społecznościowym wskazał, że można wygrać nagrodę o wartości kilkuset złotych. Warunki udziału w konkursie były trzy: polubienie zdjęcia konkursowego, udostępnienie go publicznie u siebie na ścianie oraz podanie liczby replik broni, które obecnie znajdują się w sklepie stacjonarnym organizatora konkursu. Zwycięzcą miała zostać osoba, której odpowiedź będzie najbliższa prawdzie, a zarazem spełni dwa pierwsze warunki.