Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-04-26

Fakturę za usunięcie niebezpiecznych odpadów może opłacić NFOŚiGW

Samorządy nie muszą uruchamiać środków własnych w pełnym zakresie, bo fundusz może zapłacić za wykonane prace. Jednak zdaniem ekspertów to nie rozwiązuje wszystkich problemów gmin. A także problemu osób fizycznych, którym nieznani sprawcy podrzucili odpady

Od marca Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) prowadzi kolejny nabór w programie „Usuwanie porzuconych odpadów”. To program, który ma wspomóc gminy borykające się z problemem nielegalnych wysypisk. Do rozdysponowania jest ok. 500 mln zł, z czego 300 mln przeznaczono na dotacje, a ok. 200 mln zł – na pożyczki. Wnioski można składać w trybie ciągłym do 31 grudnia 2024 r. lub do wyczerpania puli środków. Dotacja może sięgnąć 80 proc. kosztów, pożyczka – do 100 proc. kosztów ponoszonych przez samorządy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00