Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2002-10-15

Inwentaryzacja już czas

Przepisy prawa bilansowego traktują inwentaryzację jako element rachunkowości, a za poprawne jej funkcjonowanie czynią odpowiedzialnym kierownika jednostki. Oznacza to m.in., że zobowiązany jest on do zapewnienia starannego i kompetentnego przygotowania, przeprowadzenia oraz rozliczenia inwentaryzacji. Należy zauważyć, iż w wielu aspektach, m.in. w zakresie poprawności dokumentacji związanej z przebiegiem i rozliczeniem inwentaryzacji, mają zastosowanie przepisy dotyczące dowodów księgowych i ksiąg rachunkowych (rozdziały 1 i 2 ustawy o rachunkowości). W ustawie o rachunkowości bezpośrednio problematyki inwentaryzacji dotyczą art. 26 i 27, które regulują najistotniejsze kwestie. Określają one zakres, przedmiot, terminy oraz częstotliwość i metody czynności inwentaryzacyjnych. Brak jest natomiast rozstrzygnięć dotyczących problematyki związanej z organizacją i techniką przygotowania oraz przebiegu inwentaryzacji. Kwestie te powinny być rozstrzygnięte w wewnętrznych uregulowaniach kierownika jednostki, przy uwzględnieniu specyfiki, warunków oraz potrzeb tej jednostki.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00