Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2001-08-18

Opodatkowanie podatkiem VAT usług marketingowych

Opodatkowanie podatkiem VAT usług marketingowych

Zgodnie z krótką definicją marketing to sztuka sprzedawania towarów w warunkach ich obfitości. Marketing jest działalnością zajmującą się kształtowaniem stosunków między producentem a odbiorcą towarów, polega przede wszystkim na ustalaniu wielkości produkcji, określaniu cen, metod dystrybucji, usług gwarancyjnych, reklamy i promocji sprzedaży. Narzędziami marketingu są zatem: produkcja, ceny, dystrybucja, promocja i reklama.

Reklama to rozpowszechnianie za pomocą plakatów, ogłoszeń w prasie, radiu, telewizji informacji o towarach, ich zaletach, wartościach, miejscach i możliwościach nabycia. Reklama stanowi zachętę do nabywania towarów lub korzystania z określonych usług.

Reprezentacja oznacza okazałość, wystawność w czyimś sposobie życia, związaną ze stanowiskiem lub pozycją społeczną. Ponadto posługując się tezą wyroku NSA z 6 maja 1998 r. (sygn. akt SA/Sz 1412/97) użyte pojęcie „reprezentacja” (art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy o VAT) nie musi odnosić się do „okazałości, wystawności”, a odnosi się do „dobrego reprezentowania się firmy”, które może polegać na odpowiednim ubiorze pracowników, wystroju firmy, jej logo, tablicach informacyjnych, sposobie podejmowania interesantów i kontrahentów. Za takim znaczeniem „reprezentacji” przemawia drugi człon koniunkcji „reklamy”, gdzie nie ma wątpliwości, że chodzi o zachwalanie zalet towaru, firmy i że reklamą firmy może być „wygląd jej pracowników”.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00