Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-12-27

Podatkowe koszty lobbingu

Koszty uzyskania przychodów: Warunkiem zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków dotyczących lobbingu jest wykazanie przez podatnika ich wpływu na powstanie albo wielkość osiągniętego przychodu.
W celu wywarcia wpływu na zmianę obowiązujących przepisów razem z innymi zainteresowanymi przedsiębiorcami wynajęliśmy specjalistyczną firmę świadczącą usługi w zakresie tzw. lobbingu. Czy poniesione przez nas wydatki na rzecz tej firmy możemy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
Obowiązujące przepisy o podatku dochodowym od osób prawnych nie dają podstaw do jednoznacznego kwestionowania takich wydatków jako kosztów podatkowych. Lobbing definiuje się najczęściej jako działania mające na celu właściwe usytuowanie firmy w życiu zawodowym, społecznym, samorządowym czy politycznym kraju. Jego istotą jest dostarczanie decydentom zaangażowanym w realizację polityki, tworzenie ustaw lub przepisów wykonawczych (np. posłom, ministrom, senatorom, samorządowcom itp.) odpowiednich informacji o charakterze perswazyjnym, w celu przekonania ich o istnieniu problemu, jego wadze czy też uznaniu go za zagadnienie priorytetowe.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00