Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2001-10-07

Zasady zgłaszania do ubezpieczenia

Zasady zgłaszania do ubezpieczenia

Maciej Berek

W poprzednich artykułach opisałem krąg osób objętych systemem ubezpieczenia oraz zmiany w zakresie grup osób objętych obowiązkiem ubezpieczenia. Tym razem omówione zostaną najistotniejsze zmiany wprowadzone nowelizacją w zakresie zasad zgłaszania do ubezpieczenia oraz reguł opłacania składki.

Zgłoszenie do ubezpieczenia

Podmiotem zgłaszającym do obowiązkowego ubezpieczenia osób należących do nowych grup ubezpieczonych w większości przypadków jest właściwa instytucja, np.:

4

dzieci nie objęte ubezpieczeniem z innego tytułu zgłasza ośrodek pomocy społecznej (z własnej inicjatywy, na wniosek opiekuna prawnego lub faktycznego, a także na wniosek każdej innej osoby, co oznacza, że każdy może przyczynić się do objęcia ubezpieczeniem dzieci, które nie przebywają w żadnej placówce oświatowej, a którym rodzice nie zapewniają ochrony zdrowotnej),

4

bezdomnych realizujących program wychodzenia z bezdomności zgłasza do ubezpieczenia ośrodek pomocy społecznej, w którym realizują oni ten program,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00