Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 30 listopada 2010 r., sygn. II OSK 2257/10

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Anna Łuczaj Sędziowie sędzia NSA Barbara Adamiak (spr.) sędzia del. NSA Jerzy Krupiński Protokolant Michał Zawadzki po rozpoznaniu w dniu 30 listopada 2010r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej R. Ż. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 28 lipca 2010 r. sygn. akt III SA/Wr 226/10 w sprawie ze skargi R. Ż. na zarządzenie zastępcze Wojewody Dolnośląskiego z dnia [...] lutego 2010 r. nr [...] w przedmiocie wygaśnięcia mandatu radnego Rady Miejskiej w Strzegomiu oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Zarządzeniem zastępczym z dnia [...] lutego 2010 r. Wojewoda Dolnośląski, na podstawie art. 98a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym stwierdził wygaśnięcie mandatu radnego Rady Miejskiej w Strzegomiu R. Ż. W uzasadnieniu Wojewoda podniósł, że na podstawie umowy z dnia 12 września 2003 r. zawartej z Gminą Strzegom skarżący wynajmuje na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej pomieszczenia biurowe w Zakładzie Usług Komunalnych w Strzegomiu, będącym zakładem budżetowym Gminy Strzegom. W obecnej kadencji skarżący jest radnym Rady Miejskiej w Strzegomiu i od momentu wyboru nadal prowadził działalność gospodarczą z wykorzystaniem pomieszczenia stanowiącego mienie komunalne. Zgodnie z art. 24f ust. 1a ustawy o samorządzie gminnym "jeżeli radny przed rozpoczęciem wykonywania mandatu prowadził działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 1, jest obowiązany do zaprzestania prowadzenia tej działalności gospodarczej w ciągu 3 miesięcy od dnia złożenia ślubowania. Niewypełnienie obowiązku, o którym mowa w zdaniu pierwszym, stanowi podstawę do stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego w trybie art. 190 ustawy, o której mowa w art. 24b ust. 6". Bezsporne jest, że skarżący nie zaprzestał prowadzenia działalności, co dało podstawę do wszczęcia postępowania zmierzającego do wygaszenia jego mandatu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00