Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 25.10.2004, sygn. P-3/423-26/04, Trzeci Urząd Skarbowy w Lublinie, sygn. P-3/423-26/04

Z opisanego stanu faktycznego wynika, że zgodnie z Regulaminem Świadczeń Socjalnych obowiązującym w Zakładzie, do korzystania ze świadczeń ZFŚS uprawnieni są emeryci i byli pracownicy Zakładu, w tym również ci, którzy po rozwiązaniu stosunku pracy otrzymują świadczenia przedemerytalne. Strona zwraca się z pytaniami: 1. Czy byli pracownicy, z którymi rozwiązano stosunek pracy i którzy pobierają świadczenia przedemerytalne, objęci są normą art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i tym samym, czy pomoc rzeczowa z ZFŚS dla takich osób jest wolna od podatku dochodowego do wysokości nie przekraczającej w roku podatkowym kwoty 2.280,00 zł. 2. Czy pomoc rzeczowa w postaci upominku otrzymanego przez pracownika w związku z rozwiązaniem stosunku pracy i przejściem na świadczenie przedemerytalne, wręczonego po dacie rozwiązania stosunku pracy, objętą jest normą art. 21 ust. 1 pkt 67 w/w ustawy i tym samym zwolniona z podatku dochodowego do wysokości nie przekraczającej w roku podatkowym 380,00 zł. Zdaniem Strony pomoc rzeczowa, o której mowa w pytaniach otrzymana przez byłych pracowników Zakładu, z którymi rozwiązano stosunek pracy i którzy pobierają świadczenia przedemerytalne podlega zwolnieniu od podatku dochodowego na zasadach określonych w art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku od osób fizycznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00