Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 09.02.2005, sygn. PI/005-186/05/CIP/01, Izba Skarbowa w Gdańsku, sygn. PI/005-186/05/CIP/01

Spółka zapytuje, czy w przedstawionym stanie faktycznym wystawcę faktury należy uznać za podatnika posiadającego stałe miejsce zamieszkania i siedzibę poza terytorium kraju - o którym mowa w art.17 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług i czy czynności wynikające z w/w umowy należy traktować jako import usług. Pytając powołując się na przepis art. 15 ustawy o podatku od towarów i usług oraz art. 4 (1) VI Dyrektywy Rady Unii Europejskiej wskazał, że dla potrzeb ?nowej? ustawy VAT ustawodawca rozszerzył definicje podatnika. Spółka uważa, że obecnie przepisy nie uzależniają statusu podatnika od posiadania przez niego siedziby lub miejsca zamieszkania na terytorium kraju, więc podatnikiem może być także podmiot mający siedzibę na terytorium Wspólnoty. W konsekwencji Pytający stwierdza, że jego zdaniem jeżeli usługodawca (osoba fizyczna) prowadzi działalność gospodarczą to spełniona została definicja podatnika w rozumieniu art.15 ustawy o VAT. Przywołując art. 27 ust.3 i 4 ustawy Spółka wskazuje, że miejscem świadczenia usług jest miejsce, gdzie nabywca usługi posiada siedzibę. Podsumowując Pytający stwierdza, że wymienione w ustawie czynności należy uznać za import usług, ponieważ spełniają one warunki określone w art.17 ust.1 pkt 4 w zw. z art.2 ust.9 ustawy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00