Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13.02.2008, sygn. ILPP2/443-151/07-2/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-151/07-2/ISN

W jakim okresie rozliczeniowym powstanie obowiązek podatkowy w VAT w przypadku, gdy z umów/porozumień/zamówień wynika, że dostawa towaru dokonywana będzie w ramach eksportu towarów, a Spółka jako dostawca, nie posiada dokumentu celnego potwierdzającego wywóz towaru poza Wspólnotę (zarówno w eksporcie bezpośrednim jak i pośrednim)?Od jakich dat należy liczyć termin dla powstania obowiązku stosowania stawek, o których mowa w art. 41 ust. 7 i ust. 11 ustawy o VAT, w przypadku braku dokumentu potwierdzającego wywóz poza terytorium Wspólnoty?


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej przedstawione we wniosku z dnia 7 listopada 2007 r. (data wpływu 13 listopada 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie eksportu towarów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 13 listopada 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie powstania obowiązku podatkowego w eksporcie towarów.


W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące stany faktyczne oraz zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej dokonuje sprzedaży towarów, w tym również sprzedaży kwalifikowanej według ustawy o VAT jako eksport towarów. Towary, które są przedmiotem obrotu znajdują się w magazynach Spółki, położonych na terytorium kraju (Polski). W zależności od warunków ustalonych z nabywcą towarów w zawartych umowach/porozumieniach/zamówieniach, wywóz towarów z terytorium RP poza obszar Wspólnoty dokonywany jest przez dostawcę, tj. spółkę lub na jego rzecz albo też nabywcę lub na jego rzecz. W związku z powyższym uruchomienie we właściwym urzędzie celnym procedury wywozu (zgłoszenie celne wywozowe), jak i dalsze czynności związane z wywozem towarów poza Wspólnotę, dokonywane są przez dostawcę (spółkę) lub na jego rzecz bądź przez nabywcę lub na jego rzecz. W przypadku, gdy warunki umowy sprzedaży (bądź innego dokumentu) zobowiązują dostawcę, tj. spółkę do wywozu towarów poza Wspólnotę, Spółka posiada wiedzę co do terminu uruchomienia procedury wywozowej. Natomiast w przypadku gdy obowiązek taki spoczywa na nabywcy, spółka otrzymuje od nabywcy po dokonaniu wywozu poza terytorium Wspólnoty jedynie dokument celny potwierdzający wywóz (SAD bądź odpowiedni komunikat elektroniczny w systemie ECS). Spółka w przypadku gdy obowiązek wywozu towarów spoczywa na nabywcy nie posiada dokumentu potwierdzającego datę rozpoczęcia procedury wywozu poza terytorium RP. W związku z upływem czasu, który następuje pomiędzy datą wydania towarów z magazynu Wnioskodawcy, datą uruchomienia procedury wywozu, datą wywozu poza terytorium Wspólnoty oraz datą otrzymania przez Spółkę dokumentu potwierdzającego wywóz towarów poza terytorium Wspólnoty może istnieć sytuacja, w której:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00