Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.08.2008, sygn. ILPP2/443-471/08-2/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-471/08-2/MN

Czy nieodpłatne przekazanie materiałów reklamowych, które nie stanowią drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, ani prezentów o małej wartości i próbek, o których mowa odpowiednie w art. 7 ust. 3 ustawy o VAT, na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem (tj. w ramach prowadzonych akcji marketingowych), nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT?


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, reprezentowanej przez Pana, przedstawione we wniosku z dnia 19 maja 2008 r. (data wpływu 23 maja 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania materiałów reklamowych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 23 maja 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania materiałów reklamowych.


W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca świadczy m.in. usługi wodociągowe i kanalizacyjne, które podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W ramach prowadzonych akcji marketingowych (m.in.: imprezy targowo-wystawiennicze, konkursy, sponsoring, festyny), Zainteresowany przekazuje nieodpłatnie swoim kontrahentom oraz potencjalnym klientom materiały reklamowe oraz promocyjne w postaci gadżetów (m.in.: smycze na klucze, długopisy, kubki, maskotki, zapalniczki, breloki itp.; dalej: materiały reklamowe). Wszystkie przekazywane materiały reklamowe opatrzone są logo Spółki, ponieważ przedmiotowe działania mają na celu promocję marki i podtrzymanie pozycji Wnioskodawcy na rynku, co oznacza, iż nieodpłatne wydanie związane jest z prowadzonym przedsiębiorstwem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00