Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.04.2008, sygn. IPPP1/443-172/08-2/GD, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-172/08-2/GD

1. Czy bonusy (premie pieniężne) udzielane przez Spółkę jej kontrahentom w związku z osiągnięciem przez nich określonego poziomu obrotów stanowią świadczenie podlegające podatkowi VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko V SP. Z O. O., przedstawione we wniosku z dnia 30.01.2008r. (data wpływu 01.02.2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania premii pieniężnych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 01.02.2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania premii pieniężnych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Zgodnie z warunkami handlowymi Spółka w ramach działalności handlowej przyznaje swoim dealerom (dalej: kontrahentom) trzy rodzaje bonusów (premii pieniężnych): bonus ilościowy, bonus wartościowy oraz bonus progresywny. Zgodnie z ofertą wspomniane bonusy udzielane są po przekroczeniu określonego progu obrotów. Wartość bonusu ilościowego przysługującego kontrahentom uzależniona jest od ilości sprzedanych okien. Bonus wartościowy liczony jest poprzez podzielenie wartości sprzedanych okien przez liczbę sprzedanych produktów, przy czym bonus ilościowy i wartościowy są wypłacane łącznie. Bonus progresywny kalkulowany jest natomiast na podstawie obrotu netto. Zgodnie z przyjętymi warunkami handlowymi, o przyznaniu premii decyduje przekroczenie ustalonych pułapów sprzedaży. Wypłacenie bonusu nie jest uzależnione od spełnienia innych świadczeń przez kontrahentów. Rozliczenie następuje do końca lipca (za sprzedaż liczoną od stycznia do czerwca) jak i do końca stycznia (za sprzedaż liczoną od lipca do grudnia). Wypłacane premie nie są związane z żadną konkretną transakcją, ale zależą od wysokości obrotów osiąganych we wskazanych powyżej przedziałach czasowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00