Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.05.2008, sygn. IP-PB3-423-364/08-2/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PB3-423-364/08-2/PS

Czy opisany powyżej Segment Czasopism stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 19.02.2008r. (data wpływu 21.02.2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie uznania opisanego we wniosku zespołu składników majątkowych, będących przedmiotem wkładu niepieniężnego, za zorganizowaną część przedsiębiorstwa - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21.02.2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie uznania opisanego we wniosku zespołu składników majątkowych, będących przedmiotem wkładu niepieniężnego, za zorganizowaną część przedsiębiorstwa.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą na szeroko rozumianym rynku wydawniczym i medialnym. Działalność operacyjna Spółki obejmuje m.in. wydawanie gazet, czasopism, druk gazetowy, a także sprzedaż kolekcji książek. W strukturze organizacyjnej Spółki funkcjonują dwa formalnie wyodrębnione segmenty biznesowe, w ramach których prowadzone są odrębnie poszczególne rodzaje działalności gospodarczej. Wspomniane segmenty zostały utworzone w ramach struktury organizacyjnej Spółki na podstawie m.in. Zarządzenie nr x/2007 wydane przez Prezesa Spółki w dniu 23 lutego 2007 roku. W jednym z takich segmentów prowadzona jest przez Spółkę działalność wydawnicza na rynku czasopism (Segment Czasopism). Segment Czasopism (podobnie jak inne segmenty) jest zarządzany przez Dyrektora Segmentu, odpowiedzialnego m. in. za bieżące administrowanie Segmentem i kierowanie jego pracami, oraz jest nadzorowany przez jednego z członków Zarządu Spółki. Segment Czasopism posiada własną strukturę i hierarchię organizacyjną (z Dyrektorem Segmentu na czele) oraz posiada własny personel, który świadczy pracę na rzecz Spółki w odniesieniu do Segmentu Czasopism. Organizacyjnie Segment Czasopism jest podzielony na kilka niniejszych jednostek organizacyjnych takich jak: Dział Sprzedaży, Promocja Sprzedaży, Marketing, Promocja, Grupa Wydawnicza A (w skład której wchodzą redakcje sześciu czasopism) oraz Grupa Wydawnicza B (w skład której wchodzą redakcje kolejnych sześciu czasopism). Historycznie rzecz ujmując Segment Czasopism powstał na skutek nabycia przez Spółkę przedsiębiorstwa prowadzącego działalność w zakresie wydawania czasopism kolorowych w 2002 r. (następnie został jednak znacząco rozbudowany, utrzymując jednak integralność w ramach prowadzonej działalności). Oprócz Segmentu Czasopism w ramach Spółki funkcjonuje Segment Prasa Codzienna i Internet. Kolejne dwa segmenty biznesowe (równorzędne z punktu widzenia zarządczego) - Segment Radio i Segment Reklama Zewnętrzna - funkcjonują w ramach grupy kapitałowej Spółki poprzez spółki zależne. Poza wskazanymi powyżej segmentami w strukturze Spółki istnieją także piony wspomagające oraz działy okołozarządowe, których funkcje nie mają charakteru samodzielnego biznesowo, lecz są wykonywane na rzecz Spółki jako całości, a więc na rzecz każdego z segmentów. Struktura organizacyjna Spółki i jej grupy kapitałowej dostępna jest również na internetowej stronie korporacyjnej Spółki. Na potrzeby prowadzenia działalności wydawniczej na rynku czasopism, Spółka zawarła szereg umów, które są funkcjonalnie przypisane do Segmentu Czasopism, w tym w szczególności umowy sprzedaży reklam, umowy na druk czasopism, umowy kolportażu zawierane z zewnętrznymi dystrybutorami prasy, umowy na treści redakcyjne związane z czasopismami, umowy licencyjne etc.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00