Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.04.2008, sygn. IPPP1-443-666/07-5/IZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-666/07-5/IZ

W odpowiedzi na wezwanie Sp. z o.o., z dnia 27.03.2008 r. (data wpływu 31.03.2008 r.) do usunięcia naruszenia prawa poprzez zmianę indywidualnej pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 28.02.2008 r. znak. IPPP1-443-666/07-3/IZ, złożone na podstawie art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działając w imieniu Ministra Finansów wyjaśnia, co następuje:

W wyniku ponownej analizy sprawy, z uwzględnieniem zarzutów przytoczonych w wezwaniu do usunięcia naruszenia prawa, znaleziono podstawy do zmiany w/w indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego.

W treści zarzutów zawartych w wezwaniu do usunięcia naruszenia prawa Strona podnosi, iż otrzymana interpretacja indywidualna narusza:

  • art. 83 ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku od towarów i usług poprzez dokonanie jego interpretacji wbrew wykładni językowej,
  • art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej poprzez brak uzasadnienia prawnego negatywnej oceny stanowiska podatnika,
  • art. 14c § 2 Ordynacji podatkowej poprzez brak uzasadnienia prawnego przedstawionego w interpretacji stanowiska, w szczególności:

  • nie odniesienie się i pominięcie istotnych elementów stanu faktycznego i prawnego opisanych we wniosku a odnoszących się do specjalnych reżimów obsługi cywilnych silników odrzutowych,
  • pominięcie argumentacji i nie uwzględnienie w interpretacji wskazanych przez wnioskodawcę przepisów prawa wspólnotowego odnoszących się do analizowanego problemu.

W uzasadnieniu złożonego wezwania Podatnik wskazuje, iż przedmiotem interpretacji podatkowej jest przepis artykułu 83 ust 1 pkt 5 ustawy o podatku od towarów i usług, który stanowi, że stawkę podatku w wysokości 0 % stosuje się do importu środków transportu lotniczego używanych w lotnictwie cywilnym do wykonywania głównie transportu międzynarodowego o masie własnej przekraczającej 12 ton oraz części zamiennych do nich i wyposażenia pokładowego przywożonego przez ich użytkownika docelowego, posiadającego świadectwo kwalifikacyjne wydane przez polski organ nadzoru lotniczego.

Strona podkreśla, że zdaniem Dyrektora IS zastosowanie zerowej stawki podatku w odniesieniu do samolotów, ich części i wyposażenia pokładowego, może mieć miejsce jedynie wówczas, gdy przywóz realizowany będzie przez użytkownika docelowego importowanych towarów, posiadającego świadectwo kwalifikacyjne wydane przez polski organ nadzoru lotniczego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00