Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.10.2008, sygn. IPPP2/443-1267/08-2/KK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1267/08-2/KK

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 06 sierpnia 2008r. (data wpływu 11 sierpnia 2008r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w zakresie rozliczania podatku należnego i naliczonego od przekazywanych materiałów reklamowych odbiorcom hurtowym i indywidualnym - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 sierpnia 2008r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w przedstawionym poniżej opisie zdarzenia przyszłego.

Wnioskodawca jest zarejestrowanym podmiotem dla celów podatku VAT. Przedmiotem działalności gospodarczej jest sprzedaż hurtowa akcesoria komputerowych i jest to sprzedaż opodatkowana podatkiem VAT. Spółka przekazuje swoim odbiorcom hurtowym duże ilości materiałów reklamowych z logo (firmy/produktu) typu: koszulki, breloczki, długopisy, torebki foliowe. Są to materiały w cenach jednostkowych od kilkudziesięciu groszy do kilkuset złotych (przekazywane są duże ilości do jednego odbiorcy hurtowego). Odbiorcy sprzedają zakupiony u wnioskodawcy towar, dodając do sprzedawanych towarów otrzymane za darmo koszulki, breloczki itp. Strona sama organizuje rozdawanie swoich materiałów reklamowych na targach, spotkaniach dealerskich,, szkoleniach itp. Jednocześnie klienci wnioskodawcy, którzy wykazują na produktach Spółki odpowiednio obrót, otrzymują stojaki ekspozycyjne z logo marki (wartość netto stojaka małego 150,00 zł, natomiast stojaka dużego 450,00 zł.). Przekazywanie stojaków nie jest sprzedażą premiową. Część stojaków przechodzi na własność klienta, natomiast część nadal stanowi własność Spółki. Są one jedynie wstawiane w miejsce, gdzie klienci prowadzą sprzedaż i służą eksponowaniu towarów wnioskodawcy. Przekazywanie materiałów reklamowych ma na celu zachęcanie potencjalnych klientów do nawiązywania bądź utrzymania kontaktów z przedsiębiorcą oraz nabywania oferowanych przez firmę towarów.

W związku z tak przedstawionym zdarzeniem przyszłym, Strona zwróciła się z prośbą o zajęcie stanowiska w następującej kwestii:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00