Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.06.2009, sygn. IPPP1-443-464/09-2/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-464/09-2/PR

określenie momentu odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej usługi wsparcia technicznego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 13.05.2009 r. (data wpływu 14.05.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej usługi wsparcia technicznego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14.05.2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej usługi wsparcia technicznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka dokonuje zakupu od 2 dostawców (przedstawicieli producenta programu) rocznej usługi wsparcia technicznego (usługi asysty technicznej), która daje prawo do pomocy przy rozwiązywaniu bieżących problemów z oprogramowaniem. Ponadto daje prawo uzyskiwania w okresie jego trwania aktualizacji oprogramowania do najnowszych technologii. Przedstawiciele producenta (dostawca) programu wystawiają fakturę VAT za roczną usługę w momencie rozpoczęcia usługi tj. z góry za okres 12 miesięcy. W związku z ww. usługą wsparcia technicznego, Spółka może korzystać w ramach umowy w zależności od potrzeb z pomocy przy rozwiązywaniu bieżących problemów z oprogramowaniem. Może zatem zdarzyć się tak, że Spółka będzie korzystać z tej usługi wielokrotnie, a może potencjalnie także dojść do sytuacji, że w okresie obowiązywania umowy, pomimo zapłacenia faktury za usługi (asysty) Spółka może nie skorzystać z przedmiotowej usługi, która co do zasady jest usługą za gotowość.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00