Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.08.2010, sygn. IPPP2-443-331/10-4/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2-443-331/10-4/KG

Spółka zobowiązana jest do sporządzania kopii wystawianych faktur w formie papierowej oraz przechowywania ich w tej postaci.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 19.05.2010r. (data wpływu 25.05.2010r.) uzupełnionym pismem z dnia 14.06.2010r. (data wpływu 21.06.2010r., data nadania 15.06.2010r.), stanowiącym odpowiedź na wezwanie tut. Organu z dnia 02.06.2010r. nr IPPP2-443-331/10-2/KG (skutecznie doręczonym w dniu 08.06.2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do przechowywania kopii faktur w systemie księgowym, w którym zostały sporządzone jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25.05.2010r. wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do przechowywania kopii faktur w systemie księgowym, w którym zostały sporządzone.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 14.06.2010r. (data wpływu 21.06.2010r., data nadania 15.06.2010r.), stanowiącym odpowiedź na wezwanie tut. Organu z dnia 02.06.2010r. nr IPPP2-443-331/10-2/KG (skutecznie doręczonym w dniu 08.06.2010r.). Wniosek został uzupełniony w terminie prawidłowym.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi działalność wydawniczą. Rocznie wystawia od 100.000 do 180.000 faktur sprzedaży. Z wystawieniem faktury wiąże się jej automatyczne ujęcie w elektronicznym systemie księgowym oraz rejestrze podatku należnego. Po ujęciu faktury w elektronicznym systemie księgowym system ten stale przechowuje jej kopię, co umożliwia wydrukowanie jej w dowolnym czasie. System generuje dokument oznaczony napisem kopia. Obecnie Podatnik drukuje wszystkie kopie faktur. Drukowanie oraz przechowywanie papierowych wersji kopii faktur sprzedaży w znacznym stopniu obciąża koszty działalności Wnioskodawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00