Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.02.2011, sygn. IBPP2/443-960/10/ICz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-960/10/ICz

Opodatkowanie wykonywanych czynności w ramach programu lojalnościowego: udzielanie rabatów transakcyjnych, nieodpłatne przekazanie przez towarów w zamian za posiadane przez klienta punkty.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 listopada 2010r. (data wpływu 17 listopada 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wykonywanych czynności w ramach programu lojalnościowgo:

  1. udzielanie rabatów transakcyjnych jest prawidłowe,
  2. nieodpłatne przekazanie przez Wnioskodawcę towarów w zamian za posiadane przez jego klienta punkty - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 listopada 2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wykonywanych czynności w ramach programu lojalnościowgo: udzielanie rabatów transakcyjnych oraz nieodpłatne przekazanie przez Wnioskodawcę towarów w zamian za posiadane przez jego klienta punkty.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca zajmuje się wysyłkową sprzedażą książek i audiobooków (książek elektronicznych) poprzez portal internetowy. Cały proces sprzedaży odbywa się w sposób zautomatyzowany, każdy kupujący jest identyfikowany w systemie dzięki czemu dokonując zakupów kilkakrotnie ma możliwość skorzystania z programu lojalnościowego. Prowadzony przez Wnioskodawcę program lojalnościowy tzw. Złoty Klub (dalej zwany programem) skierowany jest wyłącznie do osób fizycznych mających miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i jest formą sprzedaży premiowej. Uczestnik programu za każdy zakup otrzymuje tzw. Punkty. Za każdą złotówkę wydaną na publikację zakupioną za pośrednictwem Wnioskodawcy, przyznaje on 10 Złotych Punktów. Za zebrane punkty można dokonywać kolejnych zakupów z rabatem. Uzyskanie 100 Złotych Punktów odpowiada 1 zł. Wnioskodawca nadmienił, że z kupującymi nie łączą go żadne relacje określone w art. 32 ustawy o podatku od towarów i usług oraz że program lojalnościowy jest "otwarty", skierowany do wszystkich osób spełniających jego kryteria.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00