Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.06.2011, sygn. IPPB3/423-572/08-5/11/S/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-572/08-5/11/S/MS

CIT - w zakresie zasady ustalania wartości początkowej składników majątkowych wchodzących w skład wkładu niepieniężnego wniesionego do Wnioskodawcy przez Gminę

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów uwzględniając prawomocny (od dnia 13 stycznia 2011r.) wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie sygn. akt. I SA/Lu 745/08 z dnia 22 kwietnia 2009 roku (data wpływu 11.04.2011r.), utrzymany w mocy wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 13 stycznia 2011 roku sygn. akt II FSK 1634/09 (data wpływu 21.04.2011r.) stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 15.04.2008r. (data wpływu 21.04.2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie zasady ustalania wartości początkowej składników majątkowych wchodzących w skład wkładu niepieniężnego wniesionego do Wnioskodawcy przez Gminę - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 kwietnia 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zasady ustalania wartości początkowej składników majątkowych wchodzących w skład wkładu niepieniężnego wniesionego do Wnioskodawcy przez Gminę.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Z dniem 1 stycznia 2008 r. zakład budżetowy został przekształcony w spółkę kapitałową. Spółka M. utworzona w wyniku przekształcenia po likwidacji zakładu budżetowego, wstąpiła we wszystkie prawa i obowiązki związane z działalnością zakładu, przejmując jego należności, zobowiązania Spółka zapewnia ciągłość działalności wykonywanej u przednio przez zakład budżetowy, pracownicy zakładu stali się z mocy prawa pracownikami spółki, zaś składniki mienia zakładu stały się majątkiem spółki poprzez wniesienie go w formie aportu do spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00