Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 31.10.2012, sygn. IBPP2/443-756/12/AB, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-756/12/AB

prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupionych towarów w przypadku zawieszenia działalności gospodarczej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 lipca 2012r. (data wpływu 24 lipca 2012r.) uzupełnionym pismem z dnia 4 października (data wpływu 10 października 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej m.in. podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w przypadku zawieszenia działalności gospodarczej, z tytułu zakupu towarów, które posłużyły do wykonywania czynności opodatkowanej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 lipca 2012r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w przypadku zawieszenia działalności gospodarczej, z tytułu zakupu towarów, które posłużyły do wykonywania czynności opodatkowanej.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 4 października 2012r. (data wpływu 10 października 2012r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 27 września 2012r. znak: IBPBI/1/415-861/12/BK, IBPP2/443-756/12/AB.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Podatnik zajmuje się działalnością handlową w zakresie materiałów budowlanych oraz świadczeniem usług budowlanych. Jest podatnikiem VAT, a podatek dochodowy rozlicza na zasadach ogólnych. Podatnik miał zawieszoną działalność w okresie od 30 listopada 2012r. do 12 stycznia 2012r. W dniu 11 stycznia 2012r. Wnioskodawca dokonał zakupu materiałów budowlanych wykorzystanych później do wykonania usługi oraz nabył towary przeznaczone do dalszej odsprzedaży. 13 stycznia 2012 r. Wnioskodawca dokonał odwieszenia działalności gospodarczej i przystąpił do jej prowadzenia. Dokonał sprzedaży zakupionego wcześniej towaru (11 stycznia 2012r.) oraz wykonał usługę z wykorzystaniem zakupionych 11 stycznia 2012r. materiałów. Pierwotna data faktury to 11 stycznia 2012r., natomiast w wyniku zamieszania związanego z odwieszeniem działalności 2 faktury zaginęły i podatnik zwrócił się o duplikaty, które otrzymał z datą 20 stycznia 2012r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00