Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 05.10.2012, sygn. IBPP2/443-691/12/IK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-691/12/IK

zwolnienie z podatku odsetek dotyczących sprzedawanych usług budowlano-montażowych, za które płatność została rozłożona na raty

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 lipca 2012 r. (data wpływu 13 lipca 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z podatku odsetek dotyczących sprzedawanych usług budowlano-montażowych, za które płatność została rozłożona na raty jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 lipca 2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z podatku odsetek dotyczących sprzedawanych usług budowlano-montażowych, za które płatność została rozłożona na raty.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca (Spółka) działa na rynku w branży budowlanej. Spółka na podstawie zawartych dnia 30 marca 2012 roku umów wykonuje roboty budowlano-montażowe związane z budownictwem mieszkaniowym polegające na wykonaniu remontów balkonów. Zakończenie robót w poszczególnych umowach powinno nastąpić najpóźniej do 30 października 2012 roku, a w jednej z umów do końca września 2012 roku.

Przed zawarciem umowy Spółka wykonuje kosztorys na roboty, które ma wykonać. Dodatkowo Spółka, w odpowiedzi na zapotrzebowanie swoich klientów, proponuje swoim zleceniodawcom odroczone terminy płatności i zapłatę w ratach za wykonane usługi. Odroczenie terminu płatności jest dokonywane za wynagrodzeniem, które strony negocjują między sobą i uwzględniają w harmonogramie spłat.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00