Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.02.2013, sygn. ITPP2/443-1499/12/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1499/12/RS

Faktury zbiorcze-korygujące dokumentujące udzielenie rabatu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 5 grudnia 2012 r. (data wpływu 10 grudnia 2012 r.), uzupełnionym w dniu 8 lutego 2013 r. (data wpływu) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu udokumentowania rabatów oraz prawa pomniejszenia podatku należnego o kwoty wynikające z wystawionych faktur korygujących - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 grudnia 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 8 lutego 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu udokumentowania rabatów oraz prawa pomniejszenia podatku należnego o kwoty wynikające z wystawionych faktur korygujących.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka jest jedną z największych firm drobiarskich, specjalizującą się w produkcji oraz sprzedaży hurtowej i detalicznej tuszek, elementów z drobiu, mięsa indyczego i jego przetworów. Jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W ramach współpracy handlowej, w celu intensyfikacji sprzedaży, udziela swoim klientom różnego rodzaju rabatów potransakcyjnych (w tym premii pieniężnych): bezwarunkowych oraz warunkowych, które uzależnione są od osiągnięcia określonego pułapu obrotów (limitu zakupu kwotowego lub ilościowego) lub realizacji założonych planów sprzedażowych lub terminowego regulowania płatności. Przyznawane rabaty potransakcyjne udzielane są nabywcom od ceny asortymentów zakupionych przez nich w danym okresie rozliczeniowym, np. miesięcznym, kwartalnym, rocznym. Ze względu na uwarunkowania gospodarcze i biznesowe schemat udzielania rabatów jest zróżnicowany. Przykładowo kształtuje się w sposób następujący:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00