Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.10.2013, sygn. ITPP2/443-779/13/EB, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-779/13/EB

Zbycie budynków i budowli objęte będzie zwolnieniem od podatku, zbycie prawa użytkowania wieczystego na rzecz użytkownika nie będzie czynnością podlegającą opodatkowaniu, zbycie wyposażenia będzie opodatkowane właściwą stawką podatku.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 lipca 2013 r. (data wpływu 1 sierpnia 2013 r.), uzupełnionym w dniach 15 i 17 października 2013 r. (daty wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • zwolnienia od podatku zbycia w formie aportu nieruchomości - jest prawidłowe
  • możliwości zastosowania zwolnienia od podatku do zbycia w formie aportu majątku ruchomego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 sierpnia 2013 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 15 i 17 października 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku zbycia w formie aportu nieruchomości oraz możliwości zastosowania zwolnienia od podatku zbycia majątku ruchomego w formie aportu.

W złożonym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Województwo jest podmiotem tworzącym dla Centrum T. - samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej (zwanego dalej Szpitalem). Działalność Szpitala prowadzona jest na niżej omówionych trzech nieruchomościach:

1. zabudowanej - położonej w miejscowości G., oznaczonej według ewidencji gruntów jako działka nr 54/7, o pow. 3.762 m2 oraz działka 54/8, o pow. 22.902 m2. Właścicielem nieruchomości jest Województwo. W dniu 9 lipca 2009 r. nieruchomość ta została przekazana Szpitalowi w nieodpłatne użytkowanie (do tego czasu była w faktycznym władaniu Szpitala). Przy nabyciu przedmiotowej nieruchomości nie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, ponieważ nabycie nastąpiło z mocy prawa (art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1998 r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną - Dz. U. Nr 133, poz. 872 ze zm.). Zostało to potwierdzone decyzją Wojewody z dnia 30 marca 2000 r. Na działce nr 54/7 znajdują się następujące budynki:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00