Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.12.2013, sygn. ILPP2/443-916/13-2/SJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-916/13-2/SJ

Jak Spółka powinna udokumentować przedstawione w części opisującej stan faktyczny wypłaty dokonywane na rzecz kontrahentów z tytułu udzielonych premii pieniężnych (bonusów, gratyfikacji finansowej)?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością F. reprezentowanej przez Pełnomocnika Panią M., przedstawione we wniosku z 11 września 2013 r. (data wpływu 23 września 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania wypłacanych przez Wnioskodawcę premii pieniężnych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania wypłacanych przez Wnioskodawcę premii pieniężnych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Głównym przedmiotem działalności Spółki jest sprzedaż hurtowa artykułów metalowych oraz sprzętu i dodatkowego wyposażenia hydraulicznego i grzejnego.

Zgodnie z ustaleniami handlowymi, zawartymi w umowach lub tzw. kartach klienta, Spółka udziela niektórym nabywcom swoich towarów (będącym dystrybutorami towarów) premii pieniężnych, zwanych także bonusami lub gratyfikacją finansową. Celem zaoferowanego systemu premiowego jest zachęcenie dystrybutora do rozwoju i intensyfikacji działań zwiększających sprzedaż towarów Spółki. Premie liczone są jako procent od zrealizowanego obrotu netto, a warunkiem ich otrzymania jest przekroczenie określonego poziomu zakupów w ustalonym okresie rozliczeniowym, którym jest rok kalendarzowy lub kwartał (w zależności od ustaleń z klientem). Progi premiowania są uzależnione od wysokości osiągniętego obrotu. Omawiane premie dotyczą zazwyczaj wielu dostaw towarów zrealizowanych w określonym czasie. Bez zrealizowania tych dostaw premia (bonus) nie byłaby przyznana. Informacja o premiach jest jedynie zachętą do zwiększenia obrotów, brak jest jakichkolwiek innych zobowiązań dla nabywcy warunkujących udzielenie premii.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00