Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.06.2013, sygn. IBPP4/443-164/13/BP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-164/13/BP

Czy sprzedając wyrób, który ze względu na kod CN 2909 44 00 nie jest wyrobem akcyzowym ponieważ nie jest wymieniony w zał. 1 do ustawy o podatku akcyzowym (art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym) należy naliczyć od niego podatek akcyzowy jeżeli jest on oferowany na sprzedaż jako inhibitor krystalizacji wody rozpuszczony w paliwie używany w turbinowych silnikach samolotów wojskowych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 3 kwietnia 2013r. (data wpływu 8 kwietnia 2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie stawki podatkowej dla inhibitorów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 kwietnia 2013 r. wpłynął ww. wniosek udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie stawki podatkowej dla inhibitorów.

W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące zdarzenia przyszłe:

X w Y posiada skład podatkowy. Instytut obecnie zaoferował do sprzedaży Inhibitor typu FSII (Fuel System Icing inhibitors), posiadający kod CN 2909 44 00 do turbinowych silników lotniczych. Inhibitor zapobiega krystalizacji w niskiej temperaturze wody rozpuszczonej w paliwie i chroni przed blokadą filtru paliwa i pompy kryształkami lodu system paliwowy turbinowych silników lotniczych. Stosuje się go tylko do systemów paliwowych samolotów wojskowych (NO-91-A264:2011 kod NATO S-1745). Inhibitor nie jest stosowany jako dodatek do paliwa lotniczego w samolotach cywilnych oraz nie może być dodawany przez producentów paliw lotniczych ze względu na jego właściwości higroskopijne i całkowitą rozpuszczalność w wodzie. Zaleca się go stosować tylko w czasie tankowania samolotu wojskowego na płycie lotniska. Według wiedzy wnioskodawcy, w innych krajach Unii Europejskiej inhibitor ten nie jest dodatkiem paliwowym i nie nalicza się od niego akcyzy.

Nawet jeżeli produkt taki należy uznać za wyrób akcyzowy zaliczany na podstawie art. 86 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku akcyzowym do wyrobów energetycznych to nie jest jasne jaką stawkę akcyzy należy do niego zastosować. Wnioskodawca zwraca ponadto uwagę, że tylko produkty akcyzowe oferowane na sprzedaż jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych mogą być traktowane jako wyroby energetyczne. Definicja paliw silnikowych zawarta w art. 86 ust 2 ustawy o podatku akcyzowym nie obejmuje natomiast silników turbinowych, którymi są silniki używane w samolotach wojskowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00