Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.02.2013, sygn. IPPB5/423-1159/12-2/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-1159/12-2/DG

Czy C. będący instytucją gospodarki budżetowej ma kontynuować amortyzację środków trwałych przejętych nieodpłatnie od przekształcanych gospodarstw pomocniczych według zasad i wartości przyjętych przez te gospodarstwa pomocnicze przed przekształceniem i czy odpisy amortyzacyjne tychże środków trwałych według przyjętych zasad będą stanowiły koszty uzyskania przychodów C.?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 17.11.2012 r. (data wpływu 23.11.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie prawa do kontynuowania amortyzacji oraz zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych przejętych nieodpłatnie od przekształcanych gospodarstw pomocniczych według zasad i wartości przyjętych przez te gospodarstwa pomocnicze przed przekształceniem jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 listopada 2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie prawa do kontynuowania amortyzacji oraz zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych przejętych nieodpłatnie od przekształcanych gospodarstw pomocniczych według zasad i wartości przyjętych przez te gospodarstwa pomocnicze przed przekształceniem.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (C) jest instytucją gospodarki budżetowej powstałą na podstawie zarządzenia nr 41 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 9.11.2010 r. w sprawie utworzenia instytucji gospodarki budżetowej pod nazwą C (Dz. Urz. MSW z dnia 30 listopada 2010 r. Nr 14 poz. 68). C. jako instytucja gospodarki budżetowej jest jednostką sektora finansów publicznych tworzoną w celu realizacji zadań publicznych która odpłatnie wykonuje wyodrębnione zadania i pokrywa koszty swojej działalności oraz zobowiązania z uzyskiwanych przychodów (art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 o finansach publicznych Dz.U. 2009 Nr 157 poz. 1240 ze zm.).

Zgodnie z art. 116 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych, instytucja gospodarki budżetowej może być utworzona poprzez przekształcenie istniejącego gospodarstwa pomocniczego państwowej jednostki budżetowej na zasadach określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 21 września 2010 r. w sprawie sposobu i trybu przekształcenia gospodarstw pomocniczych państwowych jednostek budżetowych w instytucje gospodarki budżetowej. W świetle § 4 ust. 1 powyższego rozporządzenia Rady Ministrów instytucja gospodarki budżetowej przejmuje przysługujące gospodarstwu pomocniczemu przed jego przekształceniem należności, uprawnienia, obowiązki, środki pieniężne oraz rzeczowe składniki majątkowe inne niż nieruchomości. C. jest osobą prawną wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego. C. utworzone zostało poprzez przekształcenie gospodarstw pomocniczych państwowych jednostek budżetowych (ust. 4 zarządzenia ). C. przejęło środki pieniężne, należności i zobowiązania pozostałe po likwidacji zakładów budżetowych Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. W zakresie przejętego przez C. mienia jednostek C. wstąpiło w prawa i obowiązki tych jednostek, wynikające z formy przejęcia (ust. 5 zarządzenia). C. samodzielnie gospodaruje majątkiem, który stanowią przeniesione na własność nieruchomości określone w załączniku do statutu C. mienie przekazane w formie użyczenia określone w załączniku do statutu C. inne składniki aktywów trwałych i obrotowych określone w bilansie otwarcia C. i mienie nabyte z własnych środków C. (§ 13 ust. 2 statutu C.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00