Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.04.2014, sygn. ILPP3/443-10/14-2/TK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP3/443-10/14-2/TK

Czy w przedstawionym zdarzeniu przyszłym nabywane przez Wnioskodawcę paliwo lotnicze będzie zwolnione od podatku akcyzowego zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 29 kwietnia 2011 r. o podatku akcyzowym?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki komandytowej, przedstawione we wniosku z dnia 10 stycznia 2014 r. (data wpływu 20 stycznia 2014 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy paliwa lotniczego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 stycznia 2014 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy paliwa lotniczego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest spółką komandytową, która będzie posiadać samolot na podstawie umowy leasingu. Będzie to samolot () lub inny samolot przystosowany do przewozu nie więcej niż 10 pasażerów. Spółka komandytowa jest leasingobiorcą samolotu właścicielem samolotu jest firma leasingowa.

Spółka komandytowa planuje wydzierżawić samolot innej spółce spółce z ograniczoną odpowiedzialnością. Udostępnianie samolotu nastąpi na podstawie umowy cywilnoprawnej umowy dzierżawy za wynagrodzeniem netto powiększonym o podatek VAT płatnym przez spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością spółce komandytowej. Umowa dzierżawy zawarta pomiędzy spółką komandytową a spółką z ograniczoną odpowiedzialnością będzie przewidywała, że paliwo do samolotu zapewni spółka komandytowa (wydzierżawiający), a obsługę pilotów zapewni spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dzierżawca). Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dzierżawca) zatrudnia na podstawie różnych tytułów prawnych osoby posiadające kwalifikacje i uprawnienia wymagane do pilotowania i obsługi samolotu. Umowa dzierżawy będzie także przewidywała, że zapewnienie legalnego (w tym uzyskanie wszystkich pozwoleń) oraz bezpiecznego sposobu korzystania z samolotu będzie obciążać spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością (dzierżawcę). Wszystkie formalności związane z realizacją lotów takie jak składanie planów lotów, składanie list osób przebywających na pokładzie będzie wypełniała spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością będzie korzystała z udostępnionego samolotu do celów gospodarczych głównie polegających na przewożeniu pracowników spółki pomiędzy oddziałami spółki zlokalizowanymi na terenie całej Polski. Ponadto zgodnie z zapisami umowy dzierżawy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością będzie upoważniona do udostępniania samolotu osobom trzecim w celach gospodarczych i pobierania z tego tytułu pożytków. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością będzie z tego upoważnienia do udostępnienia samolotu osobom trzecim korzystać. Samolot nie będzie wykorzystywany przez spółkę komandytową oraz przez spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością do innych celów niż gospodarcze. Spółka komandytowa prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wydzierżawiania nieruchomości i ruchomości. W umowie spółki komandytowej oraz w rejestrze przedsiębiorców zawarto w przedmiocie działalności punkt Wynajem i dzierżawa. Spółka komandytowa nie prowadzi działalności gospodarczej w zakresie przewozu osób lub ładunków oraz nie posiada certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC) ani koncesji na wykonywanie przewozów lotniczych.

Paliwo do samolotu (paliwo do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 19 21, dalej: paliwo lotnicze) będzie dostarczane ze składu podatkowego na terytorium kraju oraz nabywane przez spółkę komandytową.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00