Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.06.2014, sygn. ILPP4/443-122/14-6/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-122/14-6/EWW

Podatek od towarów i usług w zakresie wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów i jego wykazania w ewidencji i deklaracji rozliczeniowej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 12 marca 2014 r. (data wpływu 14 marca 2014 r.) uzupełnionym pismem z dnia 30 maja 2014 r. (data wpływu 30 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania wywozu koni do USA za eksport towarów w procedurze wywozu z zastosowaniem kodu INF3 oraz z zastosowaniem odprawy czasowej na podstawie karnetu ATA jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 marca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania wywozu koni do USA za eksport towarów w procedurze wywozu z zastosowaniem kodu INF3 oraz z zastosowaniem odprawy czasowej na podstawie karnetu ATA. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 30 maja 2014 r. (data wpływu 30 maja 2014 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy oraz opłatę.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

W ramach zarejestrowanej dnia 31 stycznia 2014 r. działalności gospodarczej Wnioskodawczyni zamierza, jako podatnik VAT czynny, dokonywać m.in. transakcji polegających na sprzedaży zwierząt żywych, tj. koni do krajów trzecich, w szczególności do USA. Konie nabywane będą przez nią na terytorium kraju albo w innych krajach UE, najczęściej w Niemczech, przy czym nabycie następować będzie w przeważającej mierze od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, niebędących podatnikami podatku VAT albo podatku od wartości dodanej. Konie po nabyciu w krajach UE będą przewożone do Polski, w celu ich odpowiedniego przygotowania do sprzedaży.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00